Magazín Elita

Zastavte se, naberte dech a utřiďte si myšlenky, jen tak se zbavíte pocitu nedostatku

Zastavte se, naberte dech a utřiďte si myšlenky, jen tak se zbavíte pocitu nedostatku

Prožíváte svůj život nesoustředěně, jako byste pluli v mlze? Kráčíte od jedné činnosti ke druhé a nemáte čas se zastavit, nabrat dech a setřídit si myšlenky? Možná dokonce i jíte svou oblíbenou čokoládu nebo posloucháte zamilovanou písničku, aniž byste si to uvědomovali a náležitě užívali. Pokud už nechcete své dny na tomto světě jen prožívat, ale naplno žít, je čas na změnu. Nacházíte-li se v těchto situacích častěji, než byste sami chtěli, cvičení mindfulness vám pomůže navrátit se do přítomnosti a užívat si každého vzácného okamžiku. Benefitů pro váš život se nabízí hned několik.

Psychická pohoda a úleva od stresu

Mindfulness spočívá v tom, že vás přiměje věnovat pozornost přítomnému okamžiku bez zbytečného posuzování, což vám umožní odpočinout si od neustálého toku myšlenek. Díky bdělé všímavosti se soustředíte na to, co máte, a přestanete to považovat za samozřejmost. Uvědomění a pocit vděčnosti vám pomohou v obnově vašeho života.

Bdělá všímavost vám umožní jednoduše reagovat na negativní myšlenky a pocity. Prostřednictvím cvičení si lépe uvědomíte své problémy a zvládnete je efektivněji řešit. Převzetím kontroly nad svými myšlenkami a pocity ve výsledku výrazně snížíte stres i pocity úzkosti.

Pevnější vztahy

Rušný životní styl může způsobit, že vás interakce s nejbližšími rozptyluje a tyto vztahy berete jako samozřejmost. Pokud si však plně uvědomíte důležitost určitých osob ve svém životě, budete své rodině i přátelům rázem věnovat více pozornosti.  

Pracovní výkonnost

Být všímavý v zaměstnání znamená soustředit se namísto multitaskingu v určitý okamžik na jediný úkol. Ten pak splníte správně, a navíc i efektivněji. Mindfulness vás také podpoří v navazování přátelských vztahů se zaměstnavatelem či kolegy, což se odrazí i na vaší výkonnosti.

Ale jak začít bdělou všímavost procvičovat? Začít můžete sami pomocí jednoduchých dechových cvičení, mnohem jistější však je spolehnout se na někoho, kdo má v oboru určité zkušenosti. Certifikovaná učitelka mindfulness Alena Lašková studovala tuto metodu přímo na Oxfordské univerzitě, kde byl vyvinut 8týdenní program založený na trénování mysli prostřednictvím bdělé všímavosti. Se svým kurzem Všímej si pomáhá Alena všem, kteří chtějí do svého života vrátit pohodu a naučit se vyrovnat s těžkostmi, co je v budoucnosti čekají.   

www.vsimejsi.cz


Další články z rubriky

V Mariánské Lázně jsou jako dělané pro odpočinek a posílení imunity

V Mariánské Lázně jsou jako dělané pro odpočinek a posílení imunity

Zázračná molekula NAD+ je pramenem mládí, který tryská na A2C klinice

Zázračná molekula NAD+ je pramenem mládí, který tryská na A2C klinice

Oční poradna: jak pečovat o kontaktní čočky a co určitě nedělat?

Oční poradna: jak pečovat o kontaktní čočky a co určitě nedělat?

Sedm tipů, jak bojovat se zamlžováním brýlí při nošení respirátoru

Sedm tipů, jak bojovat se zamlžováním brýlí při nošení respirátoru

BIO konopný balzám s Levandulí Chodouňskou pomůže s popraskanými rty nebo popáleninami

BIO konopný balzám s Levandulí Chodouňskou pomůže s popraskanými rty nebo popáleninami