Společnost Emirates na 7. ročníku veletrhu AccessAbilities Expo v Dubaji představila novou řadu služeb a produktů pro cestující se speciálními potřebami, které mají zvýšit jejich jistotu a pohodlí při cestování. Mezi novinky patří portál Centrum pro bezbariérové a inkluzivní cestování (Accessible and inclusive travel hub), jenž nabízí řadu informací a umožňuje plánovat cestu podle individuálních potřeb. Emirates dále představila nové senzorické produkty a antistresové hračky pro děti i dospělé, vylepšení palubních i pozemních služeb v Dubaji a několik inovativních projektů zaměřených na budoucnost přístupného cestování.
Web s intuitivní navigací umožňuje cestujícím snadno najít potřebné údaje a zjistit, jaké možnosti podpory a asistence Emirates nabízí. Portál vznikal více než rok s cílem snížit stres před cestou a nabídnout vizuálně přehledné a uživatelsky přívětivé prostředí.
Zákazníci si mohou vyhledávat informace podle typu omezení – například pohybového, zrakového, či sluchového – nebo podle fáze cesty: před odletem, při odletu, během letu, při přestupu i po příletu. K dispozici je také vyhledávání podle konkrétní potřeby – například rezervace asistence, průvodce pro osoby s autismem, mapa letiště v Dubaji, senzorické průvodce či přístup k aplikaci Be My Eyes pro nevidomé. Součástí nového portálu jsou také sekce věnované cestování s invalidním vozíkem a kompenzačními pomůckami či podrobné informace o cestování se zdravotními omezeními – včetně možnosti získat kartu Frequent Traveller Medical Card (FREMEC) pro cestující s chronickým onemocněním nebo pro ty, kteří cestují s léky a zdravotními přístroji. Portál Accessible & Inclusive Travel Hub navíc nabízí přehlednou část o rodinném cestování, kde zákazníci najdou informace o cestování s dětmi, během těhotenství i o samostatném cestování nezletilých.
Nové senzorické produkty, antistresové hračky i inovativní matrace
Od 1. listopadu 2025 budou mít cestující ve všech třídách Emirates k dispozici novou řadu senzorických produktů a antistresových hraček, navržených pro zákazníky všech věkových kategorií. Tyto pomůcky, běžně používané pro podporu neurodivergentních osob, pomáhají zklidnit smyslové vjemy při přetížení. Emirates proto vytvořila hmatový model letadla pro uvolnění stresu, dva typy fidget kostek a gumovou hračku ve tvaru letadla. Tyto předměty budou k dispozici cestujícím s neurodiverzními potřebami, osobám, které se během letu necítí komfortně, i těm, kdo trpí obavami z létání.
Emirates představila v Business Class nové vylepšení určené pro větší komfort a snazší cestování osob se speciálními potřebami – inovativní matraci s integrovaným „návlekem“ (mattress hood). Tento prvek, podobný napínacímu prostěradlu, drží matraci pevněji na sedadle, takže se při letu neposouvá a není nutné ji před přistáním odstraňovat.
Nové funkce přístupnosti v palubním zábavním systému ice
Emirates rozšiřuje přístupnost svého palubního zábavního systému ice a posouvá standardy inkluzivního cestování. Cestující s poruchami sluchu mají nyní k dispozici více než 600 filmů s titulky (Closed Captions) a osoby se zrakovým postižením více než 200 filmů s audio popisem. Sluchátka
Emirates jsou navíc kompatibilní se sluchadly v režimu „T“. Pro uvolnění během letu systém nabízí také 12 kanálů Wellbeing TV a 31 kanálů s podcasty a playlisty zaměřených na duševní pohodu a relaxaci.
Na nejnovějších letounech Airbus A350-900 představila Emirates ve spolupráci se společností Thales a organizacemi podporujícími osoby se zrakovým postižením zcela novou, intuitivní uživatelskou verzi systému ice. Nabízí funkce jako hlasovou navigaci, zpětnou odezvu metadat, podporu dotykových gest a snadný přístup k rozsáhlému výběru obsahu s audio popisem, čímž zajišťuje pohodlný zážitek ze zábavy pro všechny cestující.
Vylepšený bezbariérový přístup a biometrické technologie na letišti v Dubaji
V domovském terminálu Emirates, Terminal 3 na letišti Dubai International (DXB), byl nově zřízen „chytrý koridor“ s bezbariérovým přístupem a biometrickými technologiemi, které umožňují plynulý a samostatný pohyb cestujících se zdravotním postižením. Kamery v koridoru se automaticky přizpůsobují výšce a úhlu osoby, takže neomezují její pohyb, ať už používá invalidní vozík, nebo má omezenou mobilitu.
Zlepšení se dočkaly také samoobslužné odbavovací kiosky, které nyní nabízejí funkci převodu textu na řeč, lepší dotykové ovládání, braillovo písmo, hmatové prvky, vstup pro sluchátka i možnost automatického nastavení výšky podle potřeb cestujícího.
Služba Emirates Accessible Chauffeur Drive
Emirates rovněž představila vylepšené vozidlo Emirates Accessible Chauffeur Drive, které je přizpůsobené pro přepravu cestujících na vozíku. Tento vůz, Mercedes-Benz V250 Van s elektrickým výtahem a nájezdovou rampou, slouží jako prototyp pro plánovanou flotilu deseti vozidel, která bude uvedena do provozu začátkem roku 2026. Výtažné zařízení bezpečně zvedne cestujícího i s vozíkem do vozu, kde jej zajistí dodatečné bezpečnostní prvky. Řidiči Emirates procházejí speciálním školením zaměřeným na asistenci osobám s omezenou pohyblivostí. Služba je zatím dostupná pro cestující First a Business Class využívající Chauffeur Drive v Dubaji, s plánovaným rozšířením i na další trhy.
Výzkum a inovace pro bezbariérové cestování
Odborníci z Emirates hledají nové způsoby, jak díky technologiím zpříjemnit cestování lidem s různými potřebami. Společnost již vytvořila několik prototypů navržených pro zlepšení komfortu cestujících se speciálními potřebami. Jedním z probíraných projektů je spolupráce s Airbusem, jejímž cílem je zvýšit přístupnost kabiny letadel. Pomocí inovativní technologie s diskrétně umístěnými QR kódy by mohli cestující se zrakovým postižením získat prostřednictvím svého telefonu audio popis kabiny a hmatovou navigaci, která jim pomůže lokalizovat důležité prvky, jako jsou sedadla, toalety, nouzové východy nebo digitální menu.
Emirates se zaměřuje na bezbariérové cestování
Emirates se aktivně podílí na proměně leteckého průmyslu, aby cestování bylo přístupné a pohodlné pro všechny. V rámci těchto snah založila společnost specializované oddělení pro přístupnost a inkluzi
a v březnu 2025 se stala první leteckou společností na světě s certifikací pro práci s osobami s autismem. Více než 35 000 zaměstnanců prošlo školením, jak lépe podpořit cestující s autismem, a program Travel Rehearsal, který už funguje v 17 zemích, umožňuje lidem vyzkoušet si celý letištní proces ještě před samotnou cestou.
Navrhujeme s ohledem na důstojnost
Emirates se zaměřuje na vytváření přístupného a důstojného cestování pro všechny. V posledních letech proto představila nové zásady přístupnosti, posílila zákaznickou podporu a spustila online centrum Accessible & Inclusive Travel Hub, které pomáhá cestujícím plánovat cesty s ohledem na jejich potřeby. Ve spolupráci s komunitami a skupinami lidí se speciálními požadavky také vyvíjí nové produkty a služby, aby každý mohl cestovat s větší jistotou a pohodlím.
Rozvíjíme přístupné cestování
Emirates se dlouhodobě snaží zlepšovat podmínky pro přístupné cestování – s důrazem na odpovědnost, inovace a postupný, smysluplný pokrok. Společnost spolupracuje s partnery po celém světě – od úřadů a provozovatelů až po různé komunity a zákazníky – aby společně posouvali hranice inkluzivního cestování. Cílem je sjednotit a zjednodušit celý proces – od online služeb a zákaznické podpory až po letiště i samotný let.
Fotogalerie













