Magazín Elita

adolphinata vstupuje do JÁMY LVOVÉ: česká značka s rodinnými kořeny míří na obrazovky

adolphinata vstupuje do JÁMY LVOVÉ: česká značka s rodinnými kořeny míří na obrazovky

Mladá česká značka adolphinata, za kterou stojí Natálie Marie Vlčková, se stane součástí nové reality show Jáma lvová na TV Nova. Pořad, který startuje 27. srpna 2025, dává podnikatelům příležitost představit své produkty a nápady investorům s cílem získat finanční podporu pro další růst.

„Přišel e-mail z Novy – přijďte na casting, jste ideální adept, aby vás ve večerním vysílání viděly miliony lidí. Ať už investici přijmete, nebo ne, může vás to někam posunout,“ popisuje Natálie moment, kdy padlo rozhodnutí zapojit se do soutěže.

Od právničiny k ručnímu řemeslu

Natálie Marie Vlčková založila značku adolphinata po osobní profesní změně – místo dráhy právničky se vydala cestou, která ji provází od dětství: háčkování, pletení a šití. Název značky je odkazem na rodinnou tradici, spojením jmen prababičky Adolfíny a babičky Marie.

Značka staví na poctivé ruční práci, pomalé módě a úzkém vztahu mezi tvůrcem a zákazníkem. Háčkované kabelky, které tvoří jádro nabídky, vznikají na zakázku v malém týmu asi 15 žen. Každá z nich do výrobku vkládá svůj cit, zkušenost a osobní přístup.

Růst z nuly na miliony

Během necelých dvou let se adolphinata z hobby projektu proměnila ve stabilní mikrobyznys s ročním obratem přesahujícím 5 milionů korun a měsíční produkcí 400–800 kabelek. V sezónních špičkách, například o Vánocích, se poptávka více než zdvojnásobuje.

Značka si zakládá na nezávislosti – dosud funguje bez externích investorů, ale s rostoucí poptávkou a plánovanou expanzí do EU zvažuje nové cesty financování. Účast v Jámě lvové je pro Natálii příležitostí představit svou práci širšímu publiku a případně najít strategického partnera.

Silná vize i v médiích

Na léto 2025 připravila adolphinata výraznou marketingovou aktivaci – celá kavárna se proměnila do žluté, letní barvy značky. Kromě nových kolekcí kabelek chystá rozšíření sortimentu o svetry, šály a další ručně vyráběné doplňky.

„Mým cílem je vybudovat českou Ganni – značku, která bude reprezentovat naši kreativitu, řemeslo a udržitelnost nejen doma, ale i v zahraničí,“ říká Natálie Marie Vlčková.

O pořadu Jáma lvová

Jáma lvová je byznysová reality show, ve které podnikatelé představují své produkty či služby investorům („lvům“). Ti kladou detailní otázky k obchodnímu modelu, financím a růstovým plánům a následně mohou nabídnout investici – často za podmínek, o kterých se tvrdě vyjednává. Vysílání startuje 27. srpna 2025 na TV Nova.


Další články z rubriky

Česko opět ocení EY Podnikatele roku, letos již po šestadvacáté

Česko opět ocení EY Podnikatele roku, letos již po šestadvacáté

Jak pacientská advokacie posiluje hlas pacientů: od tabulek a rozpočtů k lidskému rozměru

Jak pacientská advokacie posiluje hlas pacientů: od tabulek a rozpočtů k lidskému rozměru

Tradiční festival Den hrdinů letos poprvé v Praze představí humanitární základnu: Na Výstavišti!

Tradiční festival Den hrdinů letos poprvé v Praze představí humanitární základnu: Na Výstavišti!

Malá Itálie v Praze: pizza, spritz a zářijové slunce v Tržnici

Malá Itálie v Praze: pizza, spritz a zářijové slunce v Tržnici

Le Mans na starých mopedech: 12hodinovka Babett, Fichtlů a Stadionů startuje v Trebaticích na Slovensku

Le Mans na starých mopedech: 12hodinovka Babett, Fichtlů a Stadionů startuje v Trebaticích na Slovensku

Na kole jen s přilbou