Magazín Elita

Projekt ČESKY PĚŠKY S ČPP odstartuje 23. března svůj čtvrtý ročník

Projekt ČESKY PĚŠKY S ČPP odstartuje 23. března svůj čtvrtý ročník

Česká podnikatelská pojišťovna (dále „ČPP“) a Klub českých turistů pokračují ve spolupráci na projektu Česky pěšky s ČPP, který má za cíl motivovat veřejnost ke zdravému životnímu stylu a pohybu prostřednictvím turistických pochodů. Čtvrtý ročník projektu odstartuje 23. března pohádkovou akcí Putování za Rumcajsem.

„V letošním roce nás čeká celkem 10 akcí, které turisty zavedou na známá i méně známá místa po celé České republice. Loni s námi na pochody vyrazilo přes 55 tisíc turistů a věříme, že i letos projekt přiláká řadu turistů a nadšenců do zdravého životního stylu. Jsme rádi, že projekt Česky pěšky s ČPP už čtvrtým rokem inspiruje veřejnost k výletům do přírody a neopomíná ani vzdělávací aktivity v různých oblastech týkajících se zdraví. Letos se projekt tematicky věnuje prevenci cukrovky a diabetu,“ uvádí ředitelka úseku marketingu a public relations ČPP, Jolana Kolaříková.

Z pestré nabídky pochodů si vybere opravdu každý. „Pro rodiče s dětmi a kočárky máme připraveny kratší, dobře dostupné trasy v rámci pohádkově laděných akcí, kterými jsou například Pohádkový les v Krásné Lípě, Po stopách kocoura Mikeše v Mnichovicích či Putování za Rumcajsem v Jičíně a okolí. Nechybí ovšem i trasy pro vytrvalé sportovce, až padesátikilometrové trasy v Tišnově u Brna a Plané u Mariánských lázní. Novinkou v harmonogramu letošního ročníku je Pochod slováckými Vinohrady, který turisty zavede do okolí Hodonína,“ říká člen ústředí Klubu českých turistů, Zbyněk Báča. „Díky podpoře České podnikatelské pojišťovny můžeme investovat finanční prostředky do rozšiřování a obnovování turistického značení, zároveň podporujeme lokální pořadatele a pochody věnované primárně dětem a mládeži.“

Odbornou záštitu nad projektem zajišťuje předseda České diabetologické společnosti, profesor Martin Prázný. „Téma chůze a obecně veškeré myslitelné pohybové aktivity jsou v rámci našeho oboru absolutním základem. Velké většině zdravotních problémů bychom dokázali předejít, pokud bychom si v životě dopřáli právě větší množství pohybu. Chůze je navíc bezesporu nejpřirozenější lidskou sportovní aktivitou, která v sobě prokazatelně spojuje pozitivní fyzické i psychické dopady na naše zdraví. Turistika jako taková je v mých očích ideální variantou zdravého pohybu: je určena pro všechny věkové kategorie, s minimálními náklady, v krásných prostředích a v neposlední řadě s možností společenské interakce a zábavy pro celé rodiny. Jsem nadšený, že si projekt Česky pěšky dává za cíl moderními komunikačními způsoby a prostřednictvím známých tváří zatraktivnit turistiku také pro mladou generaci. Česká společnost takovou aktivaci jednoznačně potřebuje.“

Stejně jako v předchozích letech podporují projekt vybraní ambasadoři, tentokrát zpěvák a hudebník Mirai Navrátil a skeletonistka a olympionička Anna Fernstädt, kteří se vybraných pochodů také zúčastní. Druhým rokem je v projektu zapojený influencer Daniel Procházka známý jako The Fotr a letos nově také influencerka a moderátorka Andrea Antony.

„Jsem z této spolupráce upřímně nadšený, protože jednoduše dává smysl. Osobně se po většinu roku pohybuji v prostředí zkušeben, hudebních hal a klubů, turistika je pro mě odmala nádherným a přirozeným odpočinkem. Pomáhá mi udržet se v kondici, ale také se odreagovat a vypnout. Jedním z pravidelných a velmi oblíbených turistických cílů je pro mě Lysá hora, kam s sebou beru i členy kapely. Neříkám, že mě vždy následují plni nadšení, ale vždy se na závěr shodnou, že vynaložené úsilí stálo za to,“ usmívá se Mirai Navrátil. „Blízký vztah k domácím Beskydům vedl až k absolvování vyhlášené Beskydské sedmičky, v rámci projektu Česky pěšky se však těším především na pohodové akce plné skvělé atmosféry.“

I pro sportovkyni Annu Fernstädt je chůze a turistika nedílnou součástí každodenního života. „Nejradši mám, když jsem doma v Berchtesgadenu, nebo někde jinde v horách, třeba Šumperk a okolí je krásný, a můžu chodit na procházky se svým pejskem. Jakmile je po sezoně volno, vyrážím každý den. Základ pro pevné zdraví je být aktivní, kvalitně jíst a být co nejčastěji venku. A právě procházky jsou pro mě přirozené a oblíbené, pokaždé těším. Celkově mě tyhle chvilky v přírodě obrovsky nabíjí,“ přiznává trojnásobná juniorská mistryně světa a letošní stříbrná medailistka ze Světového poháru v závodech smíšených dvojic.

Na konci každého pochodu bude ve stánku s brandem Česky pěšky s ČPP připraven vzdělávací a zábavný program pro celou rodinu. Zájemci se mohou těšit na soutěže o věcné ceny, hry s Patem a Matem a oblíbený fotokoutek. Vzhledem k tematice letošního ročníku si budou moci zájemci na místě také nechat změřit tlak, hladinu cukru v krvi či absolvovat celkovou diagnostiku těla. Vzdělávací program zajistí studenti medicíny, organizace Český červený kříž a na vybraných akcích také Nadační fond Kryštůfek, díky kterému budou mít výletníci možnost podívat se do sanitního vozu.

Čtvrtý ročník projektu má taktéž charitativní přesah – přímo ve stánku mohou lidé podpořit organizaci Helppes nebo místní dětské domovy či charitativní organizace. „Dobročinný přesah byl součástí každého dosavadní ročníku a letos tomu nebude jinak. Organizace Helppes zajišťuje mimo jiné výcvik asistenčních psů, kteří mohou pomoci také diabetikům. Sama jsem byla překvapena dovednostmi, které tito pejsci mohou svým páníčkům poskytnout. Zároveň budou moct lidé na každém jednotlivém pochodu pouhou registrací do projektu Česky pěšky přispět lokálním organizacím, které se zaměřují na pomoc dětem či seniorům,“ dodává Jolana Kolaříková.

Pochodů Česky pěšky se může zúčastnit každý, a to jen za symbolické startovné. Každý účastník se na vybraných akcích navíc může zapojit do soutěže o skvělé turistické ceny, hlavní cenou dlouhodobé soutěže je wellness víkend pro dvě osoby. Podrobnosti o projektu jsou k dispozici na webu www.ceskypesky.cz a sociálních sítích @ceskypesky. 


Další články z rubriky

Zvýhodněné balíčky Nesnězeno již ve 200 prodejnách PENNY. O potraviny je velký zájem

Zvýhodněné balíčky Nesnězeno již ve 200 prodejnách PENNY. O potraviny je velký zájem

 

Miele je partnerem beachvolejbalových šampionů Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera na cestě za olympijským snem

Miele je partnerem beachvolejbalových šampionů Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera na cestě za olympijským snem

Ve skate parku v Rokycanech proběhla první česká instalace veřejných kompostovacích toalet BIOCULTUS Public

Ve skate parku v Rokycanech proběhla první česká instalace veřejných kompostovacích toalet BIOCULTUS Public

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Na vlně audioknih