Magazín Elita

Pořadatelé mixují čím dál náročnější etapy

Pořadatelé mixují čím dál náročnější etapy

Po etapě plné kamení došlo na rychlé písčité cesty. Nejzajímavější část této zbrusu nové speciálky se však odehrávala na rychlých úsecích, kde bylo štěstí nakloněno odvážným, ale ne lehkomyslným jezdcům. Dakar se zaměřuje na vytrvalost a dnes to byl menší milník v délce opět náročného dne na cestě do Al Duwadimi.

 „Pořadatelé nám na večerním briefinku avizovali, že druhá etapa bude lehčí než ta první. S Lucií jsme byly hodně nervózní, protože v první etapě byly opravdu jen samé kameny, šutry, skály, schody. Druhou etapu jsme si opravdu užily a po prvních dvou měřených rychlostních zkouškách z nás nervozita spadla. Máme také zážitek s místními. Ti nás začali dojíždět, troubit na nás. My jsme musely odfukovat kola, a tak jsme zastavily, a místňáci na nás začali pískat, a lezli nám i do auta. Což bylo pro nás hodně nepříjemné,“ informuje přímo z dějiště letošního Dakaru Classic pilotka Barbora Holická.

Náročnost se začíná zapisovat i pod nehty mechaniků. Mechanici měli jen tříhodinový spánek a projevuje se pochopitelná únava. Mechanici si na Citroënu 2 CV odškrtli první noční směnu této rally. Student Jan Pavlík říká o své první náročné noční „službě“: „Nečekal jsem, že po první etapě budeme mít noční. I přesto, že jsme naspali jen tři hodiny, jsme s Tomášem Nerudou odhodlaní bojovat dál! Ale nebudu lhát, ráno se mi opravdu nechtělo vstávat, a to ještě když vím, že nás čeká další nálož kilometrů v doprovodném autě cestami necestami neznámým terénem.“ Zítra čeká na posádky třetí etapa z Al Duwadimi do Al Salamiy (286 km speciálních úseků) a podle všeho se bude jednat o první maratónskou etapu, kdy si budou muset Bára s Lucií najít ten správný rytmus. Budou se střídat rychlé pasáže s pomalejšími a členitými terény. Mechanici dostanou v cíli speciálky pouze dvě hodiny na práci na vozidle, potom vozidla vjedou do maratónského bivaku a do uzavřeného parkoviště.

Fotogalerie
19155 19156 19157 19158 19159

Další články z rubriky

Genius představil první řadu periferií na světě, která je kompatibilní s AI Copilot

Genius představil první řadu periferií na světě, která je kompatibilní s AI Copilot

Hajdy do školy a nejlépe s Applem

Hajdy do školy a nejlépe s Applem

Společnost Higer Bus zřizuje v Lucembursku první evropské centrum pro náhradní díly a servis

Společnost Higer Bus zřizuje v Lucembursku první evropské centrum pro náhradní díly a servis

Notebooky a jejich technologický vývoj v roce 2025

Notebooky a jejich technologický vývoj v roce 2025

Desay Battery představuje technologie pro ukládání energie zaměřené na vysoce aktivní bezpečnost

Desay Battery představuje technologie pro ukládání energie zaměřené na vysoce aktivní bezpečnost

Na kole jen s přilbou