Magazín Elita

Vliv influencerů při nákupním rozhodování se zvyšuje, věří jim 7 z 10 spotřebitelů

Vliv influencerů při nákupním rozhodování se zvyšuje, věří jim 7 z 10 spotřebitelů

aktuální studie Capgemini Research Institute vyplývá, že 70 % spotřebitelů nakupujících produkty na sociálních sítích důvěřuje influencerům. Nejvyšší angažovanost vykazuje generace Z (18–24 let), kdy téměř polovina z nich (48 %) objevuje nové produkty prostřednictvím online influencerů a 32 % si je následně zakoupí.

Kromě toho se dnes 61 % spotřebitelů po celém světě obává o svou finanční situaci, přičemž největší obavy mají mileniálové (25-40 let) - 66 %. U generace X (41–56 let) je to 64 %. Nejmenší obavy vykazuje generace Boomers (57–75 let) - 55 %.

Odpovídá graf č. 1

Téměř tři čtvrtiny spotřebitelů omezují v těžkých dobách nepotřebné nákupy

Z průzkumu, kterého se zúčastnilo 11 300 spotřebitelů z 11 zemí, vyplývá, že téměř tři čtvrtiny (73 %) spotřebitelů nakupují méně impulzivně a 69 % omezuje nepodstatné výdaje, jako je elektronika, hračky a stravování, a odkládá nákup luxusního zboží.

Úspora peněz je pro mnoho lidí na prvním místě, 64 % spotřebitelů nakupuje výrobky v hypermarketech a diskontních prodejnách a 65 % kupuje levnější privátní značky nebo levné značky.

Odpovídá graf. č.2

Vlivné osoby ze sociálních médií ovlivňují vyhledávání a nákupní chování spotřebitelů

Celosvětově vygenerovaly v roce 2022 sociální nákupy v příjmech 724 miliard dolarů. Odhaduje se, že objem i nadále poroste a do roku 2030 dosáhne přibližně 6,2 bilionů dolarů, a to především díky generaci Z a mileniálům.

Očekává se další nárůst celosvětového odvětví influencer marketingu až o 30,3 % ročně. V roce 2028 by celkový objem dosáhl na téměř 85 miliard dolarů.

Průzkum odhalil, že v posledních 6 měsících 32 % spotřebitelů na celém světě objevilo nový produkt nebo značku na sociálních sítích, což překonává procento spotřebitelů, kteří se o nové značce dozvěděli při sledování televizní reklamy (22 %).

Téměř čtvrtina (22 %) všech spotřebitelů se o výrobku nebo značce dozvěděli prostřednictvím influencera a 16 % z nich si následně výrobek nebo značku zakoupili.

Odpovídá graf č. 3

Příležitosti k růstu nových prodejních kanálů pomocí personalizovaných strategií sociálních médií

Zpráva říká, že s využitím síly influencerů na sociálních sítích a rozšířením o tyto kanály při oslovování zákazníků mohou obchodníci otevřít nové zdroje příjmů a příležitosti k růstu.

Podle průzkumu 70 % spotřebitelů nakupujících produkty na sociálních sítích uvedlo, že důvěřují influencerům, kteří produkt používají a sdílejí své vlastní zkušenosti a recenze. Například generace Z zde vykazuje nejvyšší angažovanost, téměř polovina (48 %) objevuje nové produkty prostřednictvím online influencerů a 32 % z nich pokračuje v nákupu.

43 % všech spotřebitelů tvrdí, že se mohou ztotožnit pouze s influencery, kteří jsou "skutečnými lidmi" a kteří sdílejí jejich vlastní zkušenosti se značkou/produktem, na rozdíl od "virtuálního influencera" (fiktivní/digitální postavy, která byla vytvořena počítačem na základě zadání obchodníka).

Téměř jedna třetina (31 %) všech spotřebitelů by důvěřovala doporučením virtuálního influencera pouze v případě, že by sdílel důvěryhodný obsah.

Odpovídá graf č. 4

Přesměrování marketingových výdajů na klíčové vlivné osobnosti při cílení na generaci Z a mileniály

Influencer marketing se stává mocným nástrojem k oslovení nových i stávajících zákazníků. Efektivní influencer strategie umožňuje marketérům propojit se se zákazníky způsobem, kterého jiné formy marketingu a reklamy nemohou dosáhnout.

Podstatný je správný výběr influencera, který se přirozeně a autenticky hodí ke kampani, potřebám a preferencím cílové skupiny. Výběr influencera pro generaci Z bude vypadat úplně jinak než pro nakupujícího z generace Boomer, vzhledem k jejich odlišnému přístupu a nákupnímu chování. Značky a prodejci by se měli zaměřit na relevanci spojení, které má influencer se sledujícími uživateli, spíše než pouze na počet sledujících. Kromě autenticity je třeba korelovat i typ podnikání a cílů obchodníka s životním stylem influencera.

Fotogalerie
17045 17046 17047 17048

Další články z rubriky

MATKY NA ÚTĚKU aneb co byste si zabalili vy?

MATKY NA ÚTĚKU aneb co byste si zabalili vy?

Zažijte léto plné fantazie s novou věrnostní akcí PENNY s plyšovými zvířátky

Zažijte léto plné fantazie s novou věrnostní akcí PENNY s plyšovými zvířátky

Dovolená za dveřmi? Nastavte si automatické odpovědi do e-mailu

Dovolená za dveřmi? Nastavte si automatické odpovědi do e-mailu

Finanční jistota Čechů slábne. Komfortní hranice rezervy opět vzrostla

Finanční jistota Čechů slábne. Komfortní hranice rezervy opět vzrostla

Do Prahy opět dorazila mobilní vědecká laboratoř, která cestuje po celém světě

Do Prahy opět dorazila mobilní vědecká laboratoř, která cestuje po celém světě

Na zdraví