PRŮZKUM YMCA POUKÁZAL NA TO, CO VADÍ MLADÝM ČECHŮM

PRŮZKUM YMCA POUKÁZAL NA TO, CO VADÍ MLADÝM ČECHŮM

Nedostatek vody, šikana i to, že nenávidím své rodiče. I takhle vypadají odpovědi mladých lidí od 6 do 30 let z celého Česka v kampani Nenímitojedno. Pořádá ji největší a nejstarší mládežnická organizace YMCA. Cílem je dát hlas mladým lidem. Ti se prostřednictvím sociálních sítí či papírových kartiček vyjadřují k tomu, co jim není lhostejné. Akce Nenímitojedno trvá již od léta 2016. Rozsáhlý průzkum v České republice je součástí celosvětové kampaně Give a Voice YMCA.

Cílem průzkumu je získat co nejvíce podnětů od dětí a mladých lidí, na které pak bude YMCA v České republice jako mládežnická organizace reagovat,“ říká Vladislava Vidláková z pražského ústředí YMCA. „Chceme mladým lidem poskytnout prostor, aby se mohli vyjádřit, co je trápí a zajímá. Kampaň na internetu doplňuje 4000 kartiček, které jsme rozdali mládeži z celé České republiky. Ptali jsme se, co jim není jedno. A co by chtěli změnit. Ohlas je mnohem větší, než jsme očekávali. V současné době názory třídíme do přibližně 15 skupin, sahající odmezilidských vztahů, přes šikanu ve školách, až po řešení globálních problémů.Konkrétní výsledky budou ve druhé polovině ledna,“ dodává.

Ekologie, zdraví, vzdělání i vztahy…to vše mládež zajímá

Letošní kampaň YMCA navazuje na rozsáhlý průzkum One Million Voices, který se uskutečnil v 2014 - 2015. Zúčastnili se ho tehdy lidé ve věku 15 – 24 let ze 60 zemí světa všech kontinentů. „Celosvětově se odpovědi dají rozdělit do čtyř hlavních oblastí: zaměstnání, lidská práva, zdraví a životní prostředí. Tak třeba mladým v Tanzánii nejvíc chybí vzdělání, ve Walesu si stěžují na nedostatek pracovních příležitostí, Bělorusům zase vadí nedostatečná lékařská péče, která se neobejde bez konexí a úplatků,“ uvádí Vladislava Vidláková. Podle zatím dostupných výsledků průzkumu v Česku se mladí nejvíc zajímají o životní prostředí, mezilidské vztahy a vzdělávání.

YMCA reaguje akcemi pro děti a mládež

V příštím roce chce YMCA díky průzkumu reagovat na potřeby lidí v místech, kde působí. „Kromě aktivit – kroužků, táborů či dobrovolnických programů - které už teď dětem a dospívající mládeži nabízíme, jim chceme nově pomoci také v iniciativách, při kterých budou moci něco udělat právě s tím, co jim není jedno,“ pokračuje Vladislava Vidláková.

Organizace YMCA v Česku nabízí mladým lidem už nyní mnoho možností, jak můžou dobře a aktivně trávit svůj volný čas. Příkladem je třeba Ten Sing – umělecká tvorba pro teenagery. O přijetí nerozhoduje talent, ale chuť se zapojit, získat nové přátele a společně si pak zpěv, hudbu nebo tanec užít. YMCA je rovněž průkopníkem v zakládání mateřských a rodinných center, která poskytují prostor i podporu malým i velkým členům rodiny. A zaměřuje se i na tzv. nízkoprahová zařízení určená zejména pro sociálně či ekonomicky znevýhodněné děti a mladé lidi. Ti zde mohou najít klid a bezpečí, ale i poradenství a sociální servis. A v případě problémů v rodině či ve škole také účinnou odbornou a lidskou podporu.

YMCA stála i u zrodu a rozvoje mnoha nových sportů. Díky ní vznikl dnes tolik populární basketbal, volejbal, rozšířil se softbal a lukostřelba. Sport provozovaný společně, pro radost a v duchu fair play je zde populární dodnes – červený trojúhelník YMCA má dnes ve znaku víc než 50 sportovních klubů. Organizace je rovněž zakladatelkou moderního táboření: pro děti mládež každoročně pořádá tábory, z nichž nejstarší a nejznámější je Masarykův tábor v Soběšíně.

www.ymca.cz

www.palacymca.cz

Fotogalerie
6238 6239

Další články z rubriky

GORDANA GLASS JE KRÁLOVNOU SKLA!

GORDANA GLASS JE KRÁLOVNOU SKLA!

MÁTE DOMA PSÍHO REKORDMANA? NENECHTE SI UJÍT PSÍ DEN?

MÁTE DOMA PSÍHO REKORDMANA? NENECHTE SI UJÍT PSÍ DEN?

FANDÍTE BATIST NEJ SESTŘIČKÁM 2017, UŽ ZNÁME FINALISTKY

FANDÍTE BATIST NEJ SESTŘIČKÁM 2017, UŽ ZNÁME FINALISTKY

KOKOSCHKŮV OBRAZ PRAHA SE PRODAL ZA TÉMĚŘ 53 MILIONŮ

KOKOSCHKŮV OBRAZ PRAHA SE PRODAL ZA TÉMĚŘ 53 MILIONŮ

AKCE NA SNĚŽKU PRO PAVLÍNKU VYNESLA VÍCE NEŽ MILION

AKCE NA SNĚŽKU PRO PAVLÍNKU VYNESLA VÍCE NEŽ MILION