Magazín Elita

Fraga si zapsal první bod, zlepšení týmu v Silverstone je evidentní

Fraga si zapsal první bod, zlepšení týmu v Silverstone je evidentní

Páteční kvalifikace pro jezdce F3 týmu Charouz Racing System vůbec nevypadalo dobře. V sobotním závodě Fraga, Staněk a Schumacher se probíjeli startovním polem kupředu, ale na body to ještě nestačilo. To se ale změnilo v nedělním sprintu, kdy si Mr. Playstation Igor Fraga zajistil skvělou jízdou a potřebnou dávkou závodnického štěstí první bod v této sezóně.

Pokud by se v rámci Velkých cen FIA F3 nejela kvalifikace, piloti Charouz Racing System by dost možná patřili do elitní desítky a měli tak zajištěn pravidelný přísun bodů. Kvalifikace je však nedílnou součástí víkendu, dokonce by se dalo říct, že ta nejdůležitější. David Schumacher, Igor Fraga i Roman Staněk ji na okruhu v Silverstone opět nezajeli dobře. Přesto je po závodech na bývalém vojenském letišti důvod k alespoň malé oslavě.

Už sobotní hlavní závod jasně ukázal, že jezdci rychlost mají. David Schumacher se z 22. místa na startu dostal až na solidní 15. Igor Fraga odstartoval 26., v cíli byl 18. O tři místa si polepšil i Roman Staněk, ovšem 22. příčka není ničím, co by měl oslavovat. Svědčí to však o tom, že závodní tempo špatné není, všichni tři se také vyhýbají kolizím, což je samozřejmě důležité. Coby nováčci se však ještě nedokázali popasovat s pátečním tlakem a nutností zajet rychle během relativně krátké doby.

Nedělní sprint tak byl logicky poznamenaný kvalifikací i prvním závodem a pilotům české stáje nezbývalo, než se pokusit o další stíhací jízdu. Hned v úvodu se Schumacher nezaviněně přimotal ke kolizi a závod pro něj skončil. Naopak Fraga na strkanicích vydělal a posunul se na průběžné 13. místo, které nakonec ještě o dvě místečka vylepšil. Za chvíli ale bylo ještě veseleji.

Místo přemítání, proč bodovaná desítka znovu unikla, přišla zpráva o pětisekundové penalizaci Enza Fittipaldiho. Neštěstí pro jednoho Brazilce znamenalo štěstí pro druhého a Fraga už tak nemá v kolonce bodů na kontě nulu, ale jedničku. Dobrý závod zajel i Staněk. Po restartu za safety carem kroužil 19. a díky velmi slušné jízdě se „prokousal“ až na konečnou 15. pozici.

Suma sumárum, už to konečně začíná vypadat lépe. Fraga potvrdil, že to může jít. A když se k tomu přidá alespoň průměrná kvalifikace, může to být z českého pohledu hodně zajímavé. Zlepšující se formu budou moci jezdci Charouz Racing System potvrdit už následující víkend na okruhu v Barceloně.

Antonín Charouz, majitel stáje, řekl: „Všichni tři jezdci ukázali, že jsou rychlí. V sobotu i v neděli se dostali o mnoho míst dopředu. David měl bohužel smůlu, ale Igor i Roman předvedli dobrý závod. Jsem rád, že máme první bod, ale musíme dále tvrdě pracovat. Kvalifikace je stále problém, ale snad už v Barceloně ukážeme, že i v tomto ohledu jdeme s našimi nováčky směrem kupředu.“

Jamie Dye, manažer týmu uvedl: „V sobotu i v neděli jsme měli dobré závodní tempo. David měl v úvodu sprintu smůlu, když měl kontakt a nedostal tedy šanci zasáhnout do boje o body. V Barceloně chceme začít tak, jak jsme na Silverstone skončili. Hlavním cílem je, aby jezdci v kvalifikaci našli pár desetinek, abychom se zlepšili. Na dalších věcech samozřejmě intenzivně pracujeme.“

Roman Staněk tvrdil: „V sobotu to bylo těžší, protože jsme měli jinak nastavené auto, než ostatní týmy. Ani já jsem nebyl v prvních kolech stoprocentní. Druhý závod už byl lepší, bojoval jsem od začátku do konce, k bodům nebylo daleko. Ke konci jsem začal tlačit víc, než mi pneumatiky dovolily, takže jsem o několik míst klesl. Na autě je stále ještě hodně práce jak od týmu, tak ode mě jako jezdce. Samozřejmě musíme hodně pracovat na kvalifikacích, v Barceloně bychom chtěli být alespoň do top 15. Vše teď zanalyzujeme a snad to vyjde, protože Barcelonu mám rád, i když jsem tam nikdy nezávodil, jen testoval s F4. Trať je hodně tvrdá na pneumatiky, takže bude záležet na práci s nimi. A je to rychlý okruh, což by nám mohlo svědčit.“

Igor Fraga řekl: „Už v kvalifikaci jsme udělali změnu, která hlavně ve druhém závodě skvěle fungovala. Nastavení vozu bylo perfektní, měl jsem daleko lepší stabilitu i rychlost. Během víkendu jsme udělali posun směrem kupředu. Barcelona bude odlišná trať, teploty budou také pravděpodobně vyšší. Záležet samozřejmě bude na kvalifikaci. Snad se nám už konečně povede, abychom získali do sobotního závodu lepší výchozí pozici. Ale okruh ve Španělsku nic neodpouští, je hodně rychlý, takže bude hodně záležet na tom, jak vydrží pneumatiky.“

David Schumacher vysvětlil: „V sobotu jsem měl dobré tempo, v neděli mě bohužel jeden ze soupeřů sestřelil a bylo hotovo. Neměl jsem šanci tomu jakkoli zabránit. Myslím, že se postupně zlepšujeme, v Barceloně nám snad konečně vyjde kvalifikace. Pak určitě můžeme bojovat o body, desítka je určitě reálná.“

Fotogalerie
12719 12720 12721 12722

Další články z rubriky

Nová éra 3D tisku: Největší velkoformátová 3D tiskárna v Evropě je v Čechách

Nová éra 3D tisku: Největší velkoformátová 3D tiskárna v Evropě je v Čechách

OX BOXy na klíče pro řidiče: Užitečná pokročilá stavebnice pro velké kluky

OX BOXy na klíče pro řidiče: Užitečná pokročilá stavebnice pro velké kluky

Pod stromeček bude dražší elektřina. A po Novém roce?

Pod stromeček bude dražší elektřina. A po Novém roce?

Dakarské dobrodružství začalo i pro Czech Samurais tým

Dakarské dobrodružství začalo i pro Czech Samurais tým

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Levandulové údolí