Magazín Elita

V hlavní roli počasí: Sucho ani déšť ve F3 body pro český tým nepřinesly

V hlavní roli počasí: Sucho ani déšť ve F3 body pro český tým nepřinesly

Byla to Velká cena „dvou tváří". V případě šampionátu FIA F3 si jezdci na Hungaroringu v sobotu vyzkoušeli jízdu na suché trati, což bylo po propršeném Rakousku vítanou novinkou. V neděli se však zase vše vrátilo do starých kolejí. Mokrá trať a dešťové kapky změnily Velkou cenu Maďarska v loterii. Týkala se samozřejmě i jezdců české stáje Charouz Racing System, kteří si ale bohužel vítězný los nevytáhli.

Tolikrát zmiňovaná a vzývaná kvalifikace se pilotům Charouz Racing opět nepovedla. Nejprve to vypadalo, že se kvůli dešti nepojede vůbec, ale nakonec se přeci jen odjela. David Schumacher s Igorem Fragou skončili ve druhé polovině druhé desítky, český talent Roman Staněk do sobotního závodu startoval z osmadvacáté příčky. Kdo už nějaký ten závod viděl, dobře ví, že takové startovní pozice nejsou zrovna zárukou bodového zisku. 

V sobotu se však rozhodně bylo na co dívat. Zásadní zprávou dne bylo, že nepršelo! První incidenty na sebe však nenechaly dlouho čekat. Do jedné z mnoha kolizí se bohužel zamotali i Fraga se Staňkem, když do sebe hned v první zatáčce nechtěně vrazili. Přesto si všichni piloti Charouz Racing System před výjezdem safety car malinko polepšili. V pátém kole se však stalo něco, co se jen tak nevidí. Motor monopostu Lawsona explodoval a na trati se vytvořila táhlá olejová skvrna. S tou si několik jezdců nedokázalo poradit a ředitelství závodu odvolalo jezdce pod červenou vlajkou do boxů. 

Po restartu si nejlépe z týmu Charouz Racing System vedl Igor Fraga, když do cíle dojel patnáctý. David Schumacher po chybě dokončil jako devatenáctý, Roman Staněk Skončil třiadvacátý. Do nedělního sprintu to pro české barvy příliš nadějně nevypadalo. Akcie pilotů českého týmu však začaly lehce stoupat ve chvíli, kdy se na Hungaroring opět spustil déšť.

Toho po startu do sprintu využil Igor Fraga a dostal se na chvíli dokonce na bodovanou desátou příčku. Těsně za ním jezdil Schumacher, do dvacítky se posunul i Staněk. Jenomže Brazilec si snad v batohu nese nějaké sportovní prokletí. Po nezaviněném incidentu (Viscaal za něj byl penalizován) se roztočil a závod pro něj skončil. Po technických problémech v Rakousku je to pro něj další hořká pilulka ke spolknutí. 

Nejlepší z Charouz Racing System tak byl v cíli třináctý David Schumacher. Výkon Romana Staňka bohužel nestačil na lepší než jedenadvacáté místo. Český tým tak i po třetím podniku sezóny zůstává bez bodového zisku. Další šanci na to změnit nelichotivou bilanci budou mít jezdci 31. července - 2. srpna na Silverstone.

Antonín Charouz, majitel stáje, řekl: „Máme v týmu tři nováčky. Je vidět, že zkrátka nemají dost zkušeností na to, aby rozhodující momenty závodu zvládli. Rychlost jim nechybí, což prokazují, lepší řešení zásadních situací však bohužel ano. Musíme si všichni sednout a do Silverstone se zamyslet, jak dělat věci lépe. Chyby se samozřejmě udělají, důležité však je se z nich poučit. A to se občas neděje.“

Jamie Dye, manažer týmu, uvedl: „Bohužel ze šesti závodů nemáme žádné body, nejblíže byl Igor Fraga, který už ukázal velkou rychlost. David Schumacher dojíždí kousek za body, když zlepší páteční kvalifikaci, může na ně dosáhnout. Roman Staněk je nováček, udělal velký skok do F3. Musí jít krok za krokem. Když mu něco říkáme, poučí se, což je pozitivní. Do Silverstone se musíme rozhodně zlepšit jako tým.

David Schumacher vysvětlil: „Pokud se mi povede zajet lepší kvalifikaci, body nejsou nereálné. Teď je větší pauze, s týmem budeme vše analyzovat a věřím, že se připravíme dobře. A snad se konečně také umoudří počasí.“

Igor Fraga tvrdil: „V neděli jsem měl smůlu, Viscaal do mě narazil, neměl jsem šanci incident jakkoli ovlivnit. Mrzí mě, že jsem pak musel odstoupit, protože věřím, že bych dojel na bodovaném místě. Zase jsme neměli dobrou kvalifikaci, v závodě je pak strašně těžké předjíždět. Snad se to konečně zlomí v Silverstone, kde tým v minulosti zajel dobré výsledky a má tedy s tratí zkušenosti. Připravím se, jak nejlépe budu umět.“

Roman Staněk řekl: „Formule 3 je obrovská škola, ve které se každým kolem učím něco nového. Výsledky zatím nejsou takové, jaké bychom chtěli mít, ale budeme makat, co to půjde, abychom se na bodovaná místa posunuli. Klíčem víkendu je vždy kvalifikace, ta tentokrát nevyšla. Udělal jsem chybu a nestihl další rychlé kolo. Do Silverstone chci zregenerovat, vše si nechat uležet v hlavě a jít do toho!“

Fotogalerie
12566 12567 12568

Další články z rubriky

Harley-Davidson vydává webový seriál o závodě Africa Eco Race

Harley-Davidson vydává webový seriál o závodě Africa Eco Race

Harley-Davidson® představuje kolekce motocyklů Icons a Enthusiast 2024

Harley-Davidson® představuje kolekce motocyklů Icons a Enthusiast 2024

MOTOSALON 2024 byl ve znamení mnoha rekordů

MOTOSALON 2024 byl ve znamení mnoha rekordů

Výrobce hodinek PRIM slaví, výročí připomene limitovaná edice i speciální logo

Výrobce hodinek PRIM slaví, výročí připomene limitovaná edice i speciální logo

Nové modely Street Glide® a Road Glide® se odlišují výjimečným výkonem, inovacemi i odvážným designem

Nové modely Street Glide® a Road Glide® se odlišují výjimečným výkonem, inovacemi i odvážným designem