Magazín Elita

Charouzovi mladíci z F4 touží v Holandsku po dalším úspěchu

Charouzovi mladíci z F4 touží v Holandsku po dalším úspěchu

Všichni čtyři jezdci týmu Sauber Junior by Charouz jsou v rámci šampionátu německé Formule 4 v elitní osmičce, v samotném čele je francouzský talent Théo Pourchaire. Stáj navíc s náskokem osmnácti bodů vede pořadí týmů. Svoji dominanci budou chtít piloti potvrdit i v dalším díle mistrovství na okruhu v Zandvoortu.

Společnost Sauber Motorsport, který jezdí jako Alfa Romeo Racinf ve F1, a český tým Charouz Racing System se před touto sezónou spojili v ojedinělém projektu. Projekt si klade za cíl vyhledávat a následně i pomáhat talentovaným jezdcům napříč kategoriemi FIA. Jestli toto spojení někde nese velmi sladké ovoce, pak je to právě Formule 4, kde tým jezdí pod hlavičkou Sauber Junior Team by US Racing-CHRS. Úřadující šampión F4 (loňskou sezónu ovládl Lirim Zendeli, který dnes jezdí ve F3 a titul se slavil i mezi týmy) má znovu našlápnuto k impozantnímu úspěchu.

Před odjezdem do Holandska si piloti juniorky Sauberu Roman Staněk, Théo Pourchaire, Alessandro Ghiretti a Arthur Leclerc mezi sebou rozdělili hned tři vítězství a devět umístění na pódiu. Francouzský mladík je zatím na čele šampionátu, jedenáct bodů za ním je bratr slavného pilota F1 Charlese Leclerca, šestou příčku drží český supertalent Staněk (zároveň vede pořadí nováčků) a nejlepší osmičku uzavírá italská naděje.

Bez zajímavosti jistě není, že se na 4,30 kilometru dlouhém okruhu v Zandvoortu od roku 2020 pojede jedna z Velkých Cen Formule 1. A kdo ví, třeba už u toho bude i některý z pilotů momentálně jezdící seriál F4. První závod se jede v sobotu od 13:20, druhý v neděli v 9:50 a poslední startuje v ten samý den v 17. hodin. Všechny závody vysílá přímým přenosem stanice Sport 5.

Majitel stáje Charouz Racing System, Antonín Charouz, řekl: „Těšíme se na výzvu, kterou Zandvoort představuje. Jde o jeden z tradičních okruhů, a pokud chcete uspět, musíte jezdit bez chyb a mít opravdu dobře připravené auto. I když vedeme pořadí jezdců i týmů, stále chceme co nejvíc závodů vyhrát, což znamená, že na sobě musíme stále poctivě pracovat.“ 

Roman Staněk uvedl: „Je to zatím dobrá sezóna. Sice jsme měli párkrát trochu smůly, ale rychlost máme dost dobrou na to, abychom dokázali vyhrávat závody. Zandvoort je pěkný okruh, i když je místy složitější a není příliš míst, kde se dá předjíždět. O to více bude záležet na kvalifikaci.“

Théo Pourchaire tvrdil: „Sezóna je super, vedu šampionát a v posledním závodě jsme byli dvakrát na pódiu. Být na špičce je skvělé, užívám si to. Zandvoort je ale velmi záludná trať, velmi úzká, na druhou stranu s mnoha rovinkami a rychlými zatáčkami. Měl by to být zábavný víkend.“

Arthur Leclerc vysvětlil: „Myslím, že od začátku sezóny jsem se hodně zlepšil. V Hockenheimu jsem se zaměřil hlavně na kvalifikaci a tento tah vyšel. Stejně budu postupovat i v Holandsku. Věřím, že budeme hodně rychlí a získáme hodně bodů.“

Alessandro Ghiretti řekl: „Sezóna nezačala tak, jak bych si přál. Ale právě Zandvoort může být místo, kde se z mého pohledu všechno v dobré obrátí. Nedávno jsem tam testoval a vím, že je důležité trati rozumět. Moc se na závody těším a věřím, že mohu dosáhnout na výborné výsledky.“

Foto: Sauber Junior Team

 

Fotogalerie
10583 10584 10585 10586 10587 10588

Další články z rubriky

Harley-Davidson vydává webový seriál o závodě Africa Eco Race

Harley-Davidson vydává webový seriál o závodě Africa Eco Race

Harley-Davidson® představuje kolekce motocyklů Icons a Enthusiast 2024

Harley-Davidson® představuje kolekce motocyklů Icons a Enthusiast 2024

MOTOSALON 2024 byl ve znamení mnoha rekordů

MOTOSALON 2024 byl ve znamení mnoha rekordů

Výrobce hodinek PRIM slaví, výročí připomene limitovaná edice i speciální logo

Výrobce hodinek PRIM slaví, výročí připomene limitovaná edice i speciální logo

Nové modely Street Glide® a Road Glide® se odlišují výjimečným výkonem, inovacemi i odvážným designem

Nové modely Street Glide® a Road Glide® se odlišují výjimečným výkonem, inovacemi i odvážným designem