Magazín Elita

CHAROUZ RACING SYSTEM: POPRVÉ V HISTORII V RUSKU A HNED NA BODECH

CHAROUZ RACING SYSTEM: POPRVÉ V HISTORII V RUSKU A HNED NA BODECH

Jen z minima základních informací mohla vycházet historicky první česká stáj v seriálu FIA Formula 2 před dalším dílem šampionátu na Autodromu v Soči. Přesto se Charouz Racing System znovu vrátil na bodované pozice, když pilot akademie Ferrari Antonio Fuoco dojel v sobotu šestý.

Italský závodník si v minulost ruský okruh vyzkoušel a možná i to hrálo roli v tom, že první víkendové měření sil zvládl velmi dobře. Přesto, že mu na startovním roštu patřilo až jedenácté místo, rychle se prokousával dopředu. Bohužel povinná zastávka v boxech a přezutí na super měkkou směs znamenalo sešup na osmou příčku.

To by však nebyl Antonio, kdyby se dál nerval. Zejména v závěrečné fázi si držel impozantní tempo, aby do cíle nakonec dojel šestý. To znamenalo zisk osmi mistrovských bodů.

Pro jeho kolegu Louise Delétraze tým zvolil jinou taktiku přezouvání a přestože se Švýcar snažil udržet na super měkkých pneumatikách těch nejlepších, ztrátu začal dohánět až na měkké směsi. Nakonec „dotančil“ až na bodované pozice, když dojel devátý. Jeho radost však v cíli netrvala příliš dlouho. Traťoví komisaři našli v jeho jízdě prohřešky a kvůli penalizaci se Delétraz propadl až na místo dvanácté.

Přesto se česká stáj těšila na nedělní sprint, protože oba jezdci ukázali rychlost. Svoji roli však sehrálo počasí, což sice slibovalo drama, Charouz Racing System to ale do karet příliš nehrálo. Zatímco zbytek startovního pole rychle přezul na „mokré“ pneumatiky, Antonio i Louis zůstali na „suchých“.

Týmová strategie byla jasná – trať uschne a jezdci budou mít obrovskou výhodu proti konkurenci (ve sprintu není povinná zastávka v boxech). Oba borci dokonce byli několik kol na čele, pak se ale bohužel začali propadat. Okruh totiž neuschnul tak rychle, jak si v české stáji přáli.

Ital tak nakonec závod dokončil devátý, Švýcar čtyři příčky za ním. Stáj se teď zaměří na poslední zastávku sezóny, která bude 23.-25. listopadu v Abú Dhabí.

Majitel týmu Antonín Charouz řekl: Tento víkend byl pro nás dobré oživení poté, co jsme v předchozích závodech nezískali body. Těší nás, že ještě zůstáváme ve hře o čtvrté místo v hodnocení týmů. Sprint v Soči byl frustrující, ale riziko je součást motoristického sportu. Pokud to nezkusíte, budete vždycky poslední.
Šéf týmu Bob Vavřík řekl: Je uspokojivé, když je vaše tvrdá práce oceněna body. S Feature Race jsme tedy byli spokojeni. Co se týká Sprint Race, naše rozhodnutí se odvíjelo od informací z radaru. Kdyby trať uschla tak rychle, jak jsme doufali, výsledek závodu by byl zřejmě jiný.
Louis Delétraz řekl: Sobotní závod byl poznamenán velkou degradací pneumatik z úvodu závodu. Ale byl jsem přesvědčen, že sprint bude lepší, protože jsem měl dobrou rychlost. Bohužel přišel déšť a my jsme se pak rozhodli špatně.
Antonio Fuoco řekl: Jsem rád, že jsem pro tým získal v sobotu body. Škoda, že neděle nevyšla, myslím, že naše strategie byla špatná.
 
Foto: Dutch photo agency

Fotogalerie
8693 8694 8695 8696

Další články z rubriky

Pod stromeček bude dražší elektřina. A po Novém roce?

Pod stromeček bude dražší elektřina. A po Novém roce?

Dakarské dobrodružství začalo i pro Czech Samurais tým

Dakarské dobrodružství začalo i pro Czech Samurais tým

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Firmy v příštích dvou letech zvýší rozpočty na bezpečnost IT až o 9 %

Výzvy v recyklaci elektroodpadu i legislativní změny: REMA Systém edukuje firmy na sérii seminářů

Výzvy v recyklaci elektroodpadu i legislativní změny: REMA Systém edukuje firmy na sérii seminářů

Společnost GAC představuje na autosalonu v Kantonu tři nové modely: S7, AION UT a HYPTEC HL

Společnost GAC představuje na autosalonu v Kantonu tři nové modely: S7, AION UT a HYPTEC HL

Levandulové údolí