Magazín Elita

JAK ZAČAL VELKÝ PŘÍBĚH MALÉHO MIOMATU

JAK ZAČAL VELKÝ PŘÍBĚH MALÉHO MIOMATU

Velké věci vznikají díky vědě a výzkumu, ale celá řada z nich vznikne náhodou či tak nějak z potřeby…

MioMat, jak to celé začalo? Jaká byla cesta MioMatu na Slovensko? Jaké byly vaše začátky?

Cesta MioMatu na Slovensko byla relativně klikatá. Úplně původně přišla s nápadem šikovná Slovenka Alica Reháková, která se přestěhovala za svou láskou do dalekého Chile. Když tam přišla, zjistila, že nemůže najít produkty, na které byla zvyklá na Slovensku. Jedním z nich bylo i rostlinné mléko, které si kdysi doma připravovala s maminkou v hrnci, nebo později v Sojamatu. Napadlo ji, že přinese takový přístroj do Chile, ale jelikož Sojamat byl tehdy už velmi zastaralý model a navíc dokázal vyrobit jen sójové mléko, začala hledat jiné možnosti. No a narazila na výrobce, ve spolupráci se kterým vznikl MioMat. O jeho cestu na Slovensko se pak postaralo setkání se Simonou Vargovou, která se spolu se svou středoškolskou spolužačkou Zuzanou Čačkovou pro MioMat nadchla a dnes se společně starají o jeho chod v našich domácích končinách.

Pracovaly jste předtím v podobné oblasti, nebo jste se věnovaly něčemu úplně jinému??

Pracovaly jsme v úplně jiných oblastech, ale zabývaly jsme se marketingem a prodejem, takže v podstatě jsme změnily jen komoditu. Ačkoliv téměř 4 roky jsme denně "přepínaly" mezi klasickým 8 hodinovým úvazkem v korporacích a našim večerním MioMat hobby. Byla to náročná, ale poučná cesta a jsme za ni vděčné. Minulý rok jsme se rozhodly, že zaměříme veškerou svou pozornost jen na naše aktivity a tak jsme opustily bezpečné přístavy a zůstaly jen ve vodách podnikání.

Proč jste se rozhodly přinést MioMat právě na slovenský trh?

Důvod je asi prostý a to - neboť zde žijeme. Naše srdce si získal hned. Když jsme zjistily, co všechno dokáže vyrobit, jak jsou polévky, smoothies, kaše, dětské výživy či rostlinná mléka z něj chutná a snadná, byly jsme přesvědčeny, že Slováci ho budou milovat. Těší nás, že jsme se nemýlily a že na Slovensku jsou již tisíce MioMat nadšenců.

Kde všude můžeme váš produkt najít?

MioMat lidé najdou primárně na našem e-shopu www.miomat.sk, ale spolupracujeme i s vybranými kamennými obchody v oblasti zdravé stravy. Zde si jej mohou koupit všichni ti, kteří ho rádi nejdříve uvidí. Loni jsme na sezónu spolupracovali i s dm drogerií, takže lidé si ho mohou pamatovat i odtud.

Máte přesně vymezenou cílovou skupinu?

MioMat si oblíbily hlavně maminky. Je to pro ně velká pomoc, když nemusí stát u hrnce, ale mohou tento čas využít jinak a přitom si být jisté, že jejich děti dostanou kvalitní a zdravé jídlo. Samy si ho nazvaly hrnečku vař, protože jim připomíná pohádkové vaření: vložíme suroviny a čekáme, co se navaří. Spolu s dětmi mají z toho často domácí rituál. Vaření v MioMatu  oceňují i všichni ti, kteří se chtějí zdravě stravovat, ale nemají na vymýšlení v kuchyni moc času - vytížené ženy, ale například i single muži, kteří si pochvalují, že díky MioMatu si zvládnou připravit chutnou polévku. Stěžují si akorát na to, že se nedá umýt v myčce. No a samozřejmě MioMat má své místo i mezi alergiky na klasické mléko. Místo toho, aby si kupovali rostlinná mléka, která obsahují konzervanty a ochucovadla, vyrobí si je doma za pár minut - čerstvé a ze surovin z jakých chtějí a kterým důvěřují.

Víme, že kromě MioMatu se z vaší dílny na Slovensku objevil i další produkt – FLASKA, proč právě tento produkt? Co vás k tomu vedlo?

FLASKA k nám připlula celkem nenápadně. Setkaly jsme se s ní na výstavě zdravého životního stylu v Hongkongu a od té doby nás provází každým dnem. Bez vodíkových bublinek již není den dnem. O účincích vodíku na zdraví, energii a krásu jsme přečetly množství článků, studií, konzultovaly s lékaři a chemiky a tento zázrak nás opravdu nadchl. A těší nás, že mezi zákazníky FLASKY máme už i vědecké pracovníky Slovenské univerzity, kteří jsou o účincích vodíku přesvědčeni a sami lahve používají.

Máte nějaké podnikatelské plány do budoucna? Připravujete něco nového?

V nejbližší budoucnosti bychom rády dosáhly toho, aby MioMat více zdomácněl i u našich českých sousedů. Povědomí o něm je tam ještě relativně slabé, takže zde vidíme velký potenciál.

Časem bychom chtěly MioMat rozšířit i do dalších zemí, ale k tomu nás čeká ještě pár brainstormingů a interních nastavení. No a samozřejmě pracujeme na tom, abychom etablovaly na trh FLASKU a případně ji posunuli dále do okolních zemí, protože v ní vidíme také velký potenciál.

-mh-

Fotogalerie
8186 8188 8190

Další články z rubriky

Dr. Zuzana Macko ví, jak udržet mladost a svěžest svých klientů

Dr. Zuzana Macko ví, jak udržet mladost a svěžest svých klientů

Album Údolí včel zpěvačky Anny K. září magickou energií

Album Údolí včel zpěvačky Anny K. září magickou energií

Český otužilec překonal světový rekord slavného Wima Hofa, bosé běhání mu změnilo život

Český otužilec překonal světový rekord slavného Wima Hofa, bosé běhání mu změnilo život

Nevadí, že ve filmovém dramatu Sucho není třeskutý humor či vtipné průpovídky

Nevadí, že ve filmovém dramatu Sucho není třeskutý humor či vtipné průpovídky

Jan Levora: Mám všechny své překlady rád, jako rodič má rád všechny své děti

Jan Levora: Mám všechny své překlady rád, jako rodič má rád všechny své děti