Magazín Elita

FILM JANA SVĚRÁKA PO STRNIŠTI BOS JE DOKONČEN

FILM JANA SVĚRÁKA PO STRNIŠTI BOS JE DOKONČEN

Svůj nový film Po strništi bos dokončil režisér Jan Svěrák v květnu. Přestože zaslouženě odpočívá, tak rozhodně úplně nezahálí a připravuje filmové plakáty. Premiéra se uskuteční 17. srpna. Režisérův cíl byl, stejně jako u Kolji a Vratných lahví, upoutat diváky originálním a jednoduchým vizuálem, který by vystihoval atmosféru filmu.

Alois Grec, malý hrdina Svěrákova posledního filmu, se stal také trpělivým hrdinou při focení filmových plakátů. Fotograf Ondřej Pýcha a výtvarní grafici Lukáš Fišárek a Jiří Karásek, se snažili zachytit tu jiskru a přirozenost, kterou Alois projevoval po celou dobu natáčení.

Synopse filmu:

Osmiletý Eda je vytoužené, opatrované dítě, které rodiče střeží víc, než je zdrávo, protože o jedno dítě už přišli. A tak je Eda náhradník. Edu Součka, jeho maminku a tatínka už známe; o pár let později, než se odehrává příběh filmu Po strništi bos, se odvíjí jejich poválečný život na pražském předměstí ve snímku Obecná škola. Nyní jsme však v období Protektorátu, kdy je Edova rodina donucena vystěhovat se z Prahy na venkov k příbuzným. Malé město, kde chlapec doposud trávil jen krátké chvíle prázdnin, se na čas stane jeho domovem. Eda tu nachází cestu nejen k místní klukovské partě, jejíž svět je tolik odlišný od městského a v níž musí obhájit své místo, ale také nečekaným rodinným tabu, která vyplouvají na povrch, a rovněž k vlastní odvaze. Po strništi bos je lyrický film o dětství a hrdinství v každém z nás a uzavírá tematickou tetralogii tvorby Jana a Zdeňka Svěrákových – tetralogii o jedné generaci.

Trailer najdete zde.

Na to, jak focení pro tvorbu plakátů probíhalo, se můžete podívat zde ve videu.

Velké poděkování  režiséra Jana Svěráka při vzniku filmu Po strništi bos patří těmto producentům a koproducentům - Phoenix Film,  Novinski, Česká televize, Rozhlas a televízia Slovenska, Barrandov Studio a Innogy. Film podpořil Státní fond kinematografie, Audiovizuálny fond a Česká pojišťovna se ujala role generálního partnera.

Hlavní mediálním partnerem filmu je MAFRA, mediální partneři Frekvence 1, iDnes.cz, TV Magazín, Totalfilm.cz, Téma a Mladá fronta

 

Fotogalerie
6773 6774

Další články z rubriky

Hard Rock Cafe Praha oslavuje odkaz Johna Lennona hledáním pokladu

Hard Rock Cafe Praha oslavuje odkaz Johna Lennona hledáním pokladu

Trh audioknih a mluveného slova v roce 2023 vzrostl o 20 %, nejprodávanější byl Kmotr Maria Puza

Trh audioknih a mluveného slova v roce 2023 vzrostl o 20 %, nejprodávanější byl Kmotr Maria Puza

Festival Divadlo v Plzni nabídne 40 představení včetně slavné německo-francouzské inscenace Extinction

Festival Divadlo v Plzni nabídne 40 představení včetně slavné německo-francouzské inscenace Extinction

Rovnost mužů a žen ve filmovém průmyslu existuje, domnívá se 60 % budoucí filmařské generace

Rovnost mužů a žen ve filmovém průmyslu existuje, domnívá se 60 % budoucí filmařské generace

Zápisník alkoholičky není žádná pohádka o výbušném koťátku

Zápisník alkoholičky není žádná pohádka o výbušném koťátku