Magazín Elita

NEUROMARKETINGOVÉ "MĚŘENÍ EMOCÍ" VYVOLANÝCH REKLAMOU JE NOVOU SLUŽBOU EMERITE

NEUROMARKETINGOVÉ

Vyhodnocování skrytých psychofyziologických reakcí člověka, které se mění v závislosti na prožívaných emocích, začala poskytovat analytická společnost eMerite. „Měření emocí" umožňuje sestavení reklamního sdělení tak, aby jeho obsah a forma odpovídala nevědomým preferencím zákazníků, které neumí vyjádřit či nechtějí přiznat ve standardních dotazníkových výzkumech.

Nová služba eMerite NEURO zkoumá, jakou míru pozornosti, emoční vztah (pozitivní či negativní) a míru zapamatování vyvolávají v zákaznících nejrůznější marketingové podněty. Předmětem výzkumů bývá vhodnost motivů (fotografií, barev, tvarů) použitých v tištěné inzerci, na POP/POS materiálech nebo v internetových kampaních, dále velikost, styl a umístění textů na billboardech, sympatičnost osob vystupujících v televizních spotech, atraktivita product placementu nebo libozvučnost a úroveň hlasitosti podkresových melodií v rozhlase. Unikátně lze zkoumat i reakce na vjemy čichové (např. parfemaci prodejen přizpůsobenou specifickým cílovým skupinám) a dokonce vjemy chuťové.

Medicínskými přístroji jsou u respondentů výzkumů sledovány změny mozkové aktivity (EEG), srdeční aktivity (HRV, BVP), svalového napětí (EMG), dýchání, teploty, vodivosti pokožky (GSR) a pohybu očí (EYE TRACKING) vyvolané vnímáním reklamy - v reálném čase, desítky údajů za sekundu. "Náš způsob měření je zcela neinvazivní, srovnatelný s domácím měřením krevního tlaku," rozptyluje obavy Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite.

Naměřené ukazatele pomocí speciálního analytického softwaru vyhodnocuje a interpretuje odborný tým eMerite NEURO. Jeho členové - specialista marketingové komunikace, klinický psycholog a sociolog - se zabývají neuromarketingem od roku 2008, včetně spolupráce se zahraničními odbornými centry v Německu nebo v Číně.

"Měření emocí přináší spoustu cenných poznatků nad rámec klasických dotazníkových šetření, v nichž lidé nemusí umět nebo nechtějí vyjádřit svoje pocity," upozorňuje Petrášek. "Například jsme schopni klientovi ušetřit peníze za nákup mediálního prostoru tím, že z testu hloubky paměťových stop odvodíme optimální počet opakování jeho reklamy," doplňuje.

Více informací: http://www.eMerite.cz

Zdroj: eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest


Další články z rubriky

MATKY NA ÚTĚKU aneb co byste si zabalili vy?

MATKY NA ÚTĚKU aneb co byste si zabalili vy?

Zažijte léto plné fantazie s novou věrnostní akcí PENNY s plyšovými zvířátky

Zažijte léto plné fantazie s novou věrnostní akcí PENNY s plyšovými zvířátky

Dovolená za dveřmi? Nastavte si automatické odpovědi do e-mailu

Dovolená za dveřmi? Nastavte si automatické odpovědi do e-mailu

Finanční jistota Čechů slábne. Komfortní hranice rezervy opět vzrostla

Finanční jistota Čechů slábne. Komfortní hranice rezervy opět vzrostla

Do Prahy opět dorazila mobilní vědecká laboratoř, která cestuje po celém světě

Do Prahy opět dorazila mobilní vědecká laboratoř, která cestuje po celém světě

Na zdraví