Magazín Elita

NEUROMARKETINGOVÉ "MĚŘENÍ EMOCÍ" VYVOLANÝCH REKLAMOU JE NOVOU SLUŽBOU EMERITE

NEUROMARKETINGOVÉ

Vyhodnocování skrytých psychofyziologických reakcí člověka, které se mění v závislosti na prožívaných emocích, začala poskytovat analytická společnost eMerite. „Měření emocí" umožňuje sestavení reklamního sdělení tak, aby jeho obsah a forma odpovídala nevědomým preferencím zákazníků, které neumí vyjádřit či nechtějí přiznat ve standardních dotazníkových výzkumech.

Nová služba eMerite NEURO zkoumá, jakou míru pozornosti, emoční vztah (pozitivní či negativní) a míru zapamatování vyvolávají v zákaznících nejrůznější marketingové podněty. Předmětem výzkumů bývá vhodnost motivů (fotografií, barev, tvarů) použitých v tištěné inzerci, na POP/POS materiálech nebo v internetových kampaních, dále velikost, styl a umístění textů na billboardech, sympatičnost osob vystupujících v televizních spotech, atraktivita product placementu nebo libozvučnost a úroveň hlasitosti podkresových melodií v rozhlase. Unikátně lze zkoumat i reakce na vjemy čichové (např. parfemaci prodejen přizpůsobenou specifickým cílovým skupinám) a dokonce vjemy chuťové.

Medicínskými přístroji jsou u respondentů výzkumů sledovány změny mozkové aktivity (EEG), srdeční aktivity (HRV, BVP), svalového napětí (EMG), dýchání, teploty, vodivosti pokožky (GSR) a pohybu očí (EYE TRACKING) vyvolané vnímáním reklamy - v reálném čase, desítky údajů za sekundu. "Náš způsob měření je zcela neinvazivní, srovnatelný s domácím měřením krevního tlaku," rozptyluje obavy Martin Petrášek, ředitel společnosti eMerite.

Naměřené ukazatele pomocí speciálního analytického softwaru vyhodnocuje a interpretuje odborný tým eMerite NEURO. Jeho členové - specialista marketingové komunikace, klinický psycholog a sociolog - se zabývají neuromarketingem od roku 2008, včetně spolupráce se zahraničními odbornými centry v Německu nebo v Číně.

"Měření emocí přináší spoustu cenných poznatků nad rámec klasických dotazníkových šetření, v nichž lidé nemusí umět nebo nechtějí vyjádřit svoje pocity," upozorňuje Petrášek. "Například jsme schopni klientovi ušetřit peníze za nákup mediálního prostoru tím, že z testu hloubky paměťových stop odvodíme optimální počet opakování jeho reklamy," doplňuje.

Více informací: http://www.eMerite.cz

Zdroj: eMerite, s.r.o., člen skupiny FG Forrest


Další články z rubriky

Krampus show slaví 5 let: démoni, oheň a Pekelný kotel opět na Výstavišti

Krampus show slaví 5 let: démoni, oheň a Pekelný kotel opět na Výstavišti

Naděje žije: Do Prahy přijíždí inspirativní manželé Finleyovi, kteří mění pohled na zdraví i životní smysl

Naděje žije: Do Prahy přijíždí inspirativní manželé Finleyovi, kteří mění pohled na zdraví i životní smysl

Tesco bojovníci proti plýtvání, pomáháme šetřit peněženku i planetu

Tesco bojovníci proti plýtvání, pomáháme šetřit peněženku i planetu

Když podzim mazlíčkům nesvědčí: skrytá rizika, na které je třeba si dát pozor

Když podzim mazlíčkům nesvědčí: skrytá rizika, na které je třeba si dát pozor

GLASS SOUL: Dušičkový pop-up propojuje sklo, umění a pietu

GLASS SOUL: Dušičkový pop-up propojuje sklo, umění a pietu