Magazín Elita

INOVATIVNÍ PROSAZOVÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ

INOVATIVNÍ PROSAZOVÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ

Hlavním cílem tohoto projektu je zvýšit povědomí o sociálním podnikání. Obvykle se setkáváme s tím, že sociální podnikání je zaměňováno se sociálními službami, či jinými aktivitami a každý si pod tímto pojmem představuje něco jiného. Jedná se o podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí, kde je zisk použit pro další rozvoj firmy a často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním nebo společenským znevýhodněním.

V rámci tohoto projektu byla vytvořena síť osmi ambasadorů, kteří od ledna 2013 představují sociální podnikání v regionech České republiky. S touto novou formou inovativního podnikání seznamují krajské a městské úřady, neziskové organizace, sociální podniky, vysoké školy, ale i ostatní podniky, které láká začít podnikat touto netradiční formou. V každém regionu proběhnou také dvě panelové diskuze a jiné zajímavé akce.

V průběhu projektu bude vytvořena Publikace dobré praxe s příklady z České republiky i zahraničí a Manuál k založení sociálního podniku. V rámci projektu již vzniklo třístranné mezinárodní partnerství s organizacemi z Belgie a Rakouska. O těchto příkladech dobré praxe v sociální ekonomice vzniknou tři dokumentární filmy, o každé partnerské zemi jeden a šestnáct krátkých medailonků o českých podnikatelích.

Příznivci sociálního podnikání se mohou s touto tématikou seznámit na stránkách www.ceske-socialni-podnikani.cz, kde jsou články, rozhovory, videa, audio nahrávky a nové informace z této oblasti, ale také adresář sociálních firem. Další možnosti je přihlásit se do Klubu sociálních podnikatelů, který aktuálně informuje o změnách v sociálním podnikání a nabízí prostor všem sociálním podnikatelům k setkávání a vyměňování si zkušenosti, ale také možnosti se setkat, se zajímavými hosty.

Projekt je realizován od 1.7.2012 do 30.6.2014 poradenskou a konzultační organizací P3 – People, Planet, Profit, o.p.s., která prosazuje inovativní přístupy v podnikání a koordinuje Tematickou síť pro sociální podnikání TESSEA.

Bc. Šárka Dořičáková

Ambasadorka sociálního podnikání

Region Střední Morava


Další články z rubriky

31. květen ve znamení boje proti tabáku. Experti varují: tabáková lobby zaměřila svou pozornost na děti a mladistvé

31. květen ve znamení boje proti tabáku. Experti varují: tabáková lobby zaměřila svou pozornost na děti a mladistvé

Hudebník Tokhi se vrátil k pravidelné výuce ve své bubenické akademii!

Hudebník Tokhi se vrátil k pravidelné výuce ve své bubenické akademii!

MOTO Test Camp – téměř 50 testovacích motorek od devíti značek na jednom místě!

MOTO Test Camp – téměř 50 testovacích motorek od devíti značek na jednom místě!

Institut tvůrčí fotografie Slezské univerzity slaví své třicátiny výstavou zachycující i dobu koronaviru

Institut tvůrčí fotografie Slezské univerzity slaví své třicátiny výstavou zachycující i dobu koronaviru

Farmářské trhy konečně fungují. Poptávka je obrovská, zpět je občerstvení i pouliční umělci!

Farmářské trhy konečně fungují. Poptávka je obrovská, zpět je občerstvení i pouliční umělci!

ŠTĚSTÍ PŘEJE PŘIPRAVENÝM