Magazín Elita

INOVATIVNÍ PROSAZOVÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ

INOVATIVNÍ PROSAZOVÁNÍ SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ

Hlavním cílem tohoto projektu je zvýšit povědomí o sociálním podnikání. Obvykle se setkáváme s tím, že sociální podnikání je zaměňováno se sociálními službami, či jinými aktivitami a každý si pod tímto pojmem představuje něco jiného. Jedná se o podnikatelské aktivity prospívající společnosti a životnímu prostředí, kde je zisk použit pro další rozvoj firmy a často vytváří pracovní příležitosti pro osoby se zdravotním nebo společenským znevýhodněním.

V rámci tohoto projektu byla vytvořena síť osmi ambasadorů, kteří od ledna 2013 představují sociální podnikání v regionech České republiky. S touto novou formou inovativního podnikání seznamují krajské a městské úřady, neziskové organizace, sociální podniky, vysoké školy, ale i ostatní podniky, které láká začít podnikat touto netradiční formou. V každém regionu proběhnou také dvě panelové diskuze a jiné zajímavé akce.

V průběhu projektu bude vytvořena Publikace dobré praxe s příklady z České republiky i zahraničí a Manuál k založení sociálního podniku. V rámci projektu již vzniklo třístranné mezinárodní partnerství s organizacemi z Belgie a Rakouska. O těchto příkladech dobré praxe v sociální ekonomice vzniknou tři dokumentární filmy, o každé partnerské zemi jeden a šestnáct krátkých medailonků o českých podnikatelích.

Příznivci sociálního podnikání se mohou s touto tématikou seznámit na stránkách www.ceske-socialni-podnikani.cz, kde jsou články, rozhovory, videa, audio nahrávky a nové informace z této oblasti, ale také adresář sociálních firem. Další možnosti je přihlásit se do Klubu sociálních podnikatelů, který aktuálně informuje o změnách v sociálním podnikání a nabízí prostor všem sociálním podnikatelům k setkávání a vyměňování si zkušenosti, ale také možnosti se setkat, se zajímavými hosty.

Projekt je realizován od 1.7.2012 do 30.6.2014 poradenskou a konzultační organizací P3 – People, Planet, Profit, o.p.s., která prosazuje inovativní přístupy v podnikání a koordinuje Tematickou síť pro sociální podnikání TESSEA.

Bc. Šárka Dořičáková

Ambasadorka sociálního podnikání

Region Střední Morava


Další články z rubriky

Třetina veškerého jídla na světě končí jako odpad, říká první česká ambasadorka WPO pro celou Evropu

Třetina veškerého jídla na světě končí jako odpad, říká první česká ambasadorka WPO pro celou Evropu

V Ostravě byla dokončena záchrana památkově chráněné Grossmannovy vily

V Ostravě byla dokončena záchrana památkově chráněné Grossmannovy vily

 

Kam se starými brýlemi? Recyklujte je!

Kam se starými brýlemi? Recyklujte je!

Milovníci gastro zážitků, PASTRAMI POP-UP vol. II si opět našel cestu do Holešovické tržnice

Milovníci gastro zážitků, PASTRAMI POP-UP vol. II si opět našel cestu do Holešovické tržnice

Velikonoce klepou na dveře. Ozdobte je dekorací z vajec

Velikonoce klepou na dveře. Ozdobte je dekorací z vajec