Magazín Elita

Poslední reálná etapa je za námi!

Poslední reálná etapa je za námi!

Jezdci kategorií Dakar Classic poprali s jedním navigačním testem, se dvěmi rychlostními testy, a aby toho nebylo málo, i s jedním dunovým testem. Tím de facto letošní Dakar Classic skončil a už jen velká smůla případně zabrání posádkám spatřit cíl.

"Finálová dvanáctá etapa už by měla být bez větších potíží, ale i tak může být rozhodující. Posledních čtyřicet sedm měřených kilometrů bude takzvaných mávacích, pro diváky. Ale i tak si myslím, že holky mají nervy k prasknutí, on je to nápor hlavně na nervy, aby vše klaplo. A holky Kačenku dovezly do cíle. A bude to vůbec první Citroën 2 CV v cíli Dakaru Classic a ještě k tomu s dámskou posádkou. Když se to povede, budou se přepisovat dějiny „kachnařů,směje se Ollie Roučková.

Dnes jsme se zeptali na názor na posádku Czech Samurajs týmu a pětatřicetikoňové vozítko Gabriela Žúbora. Ten navigoval v minulém roce Ondřeje Martince, kdy se zapsali jako nejlepší česká posádka napříč kategoriemi Dakaru Classic: 

"Holky jsou bomberky! Upřímně jsem před Dakarem nevěřil, že to budou s takovým autem dávat. Minulé ročníky jsme měli v týmu taky auto s nízkým výkonem motoru, ale Suzuki Samurai je aspoň čtyřkolka oproti Kachně. Je vidět, že si to holky užívají i když je to každou etapu stojí hodně námahy a co je hlavní, nevzdávají to!"

A jak vidíš poslední dvě etapy? "Budou samá díra a kámen. Pamatuji si z loňského ročníku etapy kolem měst Al Ula a Hailu jsou to většinou kamenité pisty a řečiště, kde zničit podvozek auta není problém. Holkám bych poradil už nikam nespěchat. O výsledek už jim nejde, tak bych se soustředil jen na to, aby Kačenu dovezli do cíle. A tím se dvě bláznivé Češky postarají o to, že Kačena konečně uvidí cíl v Rally Dakar Classic. A já jim k tomu budu držet palce.“

Zítra na dvojici Bára Holická – Lucie Engová čeká dvanáctá etapa z Yanbu do Yanbu s délkou 116 kilometrů, z toho měřených 46 km. Celý Czech Samurais tým pevně věří, že holky vyjedou na cílovou rampu s Citroenëm 2 CV i se šéfmechanikem Tomášem Nerudou.

Foto: Zbyněk Hozák

Text: Pavel Vydra 

Fotogalerie
19203 19204 19205 19206

Další články z rubriky

Nová generace ZX10 od Getac je nejlehčí desetipalcový plně odolný tablet, který je na trhu k dispozici

Nová generace ZX10 od Getac je nejlehčí desetipalcový plně odolný tablet, který je na trhu k dispozici

Vývoj prodejů ojetých vozidel v roce 2024: Škoda Octavia III na vrcholu, zájem o elektromobily téměř zmizel

Vývoj prodejů ojetých vozidel v roce 2024: Škoda Octavia III na vrcholu, zájem o elektromobily téměř zmizel

Dakar se překlopil do druhé poloviny

Dakar se překlopil do druhé poloviny

Na veletrhu CES 2025 byla představena platforma Hisense ConnectLife. Zdokonaluje chytré domácnosti

Na veletrhu CES 2025 byla představena platforma Hisense ConnectLife. Zdokonaluje chytré domácnosti

Dakar ukázal svoji pravou tvář

Dakar ukázal svoji pravou tvář

Retrohraní