Magazín Elita

Zákazníci často nevyužívají možnost změny mobilního operátora a přicházejí tak o možnost úspory

Zákazníci často nevyužívají možnost změny mobilního operátora a přicházejí tak o možnost úspory

Podle průzkumu společnosti Ušetřeno.cz klienti většinou setrvávají u svého stávajícího mobilního operátora a nevyužívají možnost ušetřit peníze srovnáním tarifů a přechodem ke konkurenci. Studie zjistila, že v posledních dvou letech 83 % respondentů vůbec neměnilo mobilního operátora. To naznačuje, že lidé mohou zbytečně přeplácet.

Ideální tarif pro mobilní data

Téměř čtvrtina respondentů považuje za ideální tarif pro mobilní data rozmezí 3 až 6 GB, druhá čtvrtina preferuje tarif v rozmezí 6 až 10 GB a pouze 13 % dotázaných by zvolilo tarif do 3 GB. Je tedy jasné, že mnoho uživatelů má zájem o vyšší datové limity, což je dáno potřebou současného světa být stále on-line.

„Zákazníci mohou výrazně uspořit srovnáním tarifů a služeb mezi různými operátory. Převedením celé škály služeb, jako je telefon, internet a televize, k jednomu operátorovi se pak úspora ještě zvyšuje až násobí,“ říká Jan Štepaník, produktový manažer telekomunikačních služeb Ušetřeno.cz. „Průměrná úspora při změně mobilního operátora, dosahuje 851 korun ročně, v případě vícero služeb je kolem 1820 Kč ročně. Setkali jsme se i s případem, kdy zákazník díky změně ušetřil více jak 7000 Kč ročně, “ dodává Štepaník.

Překážky při přechodu

Abychom mohli přejít k jinému operátorovi, je potřeba získat od stávajícího mobilního operátora OKU kód neboli ověřovací kód účastníka. Průzkum zjistil, že téměř 75 % respondentů netuší, co to vlastně je.  Získání OKU kódu může být jedním z důvodů, proč se zákazníci zdráhají změnit svého operátora. Někteří operátoři nemusí mít uživatelské prostředí v samoobsluze k získání OKU kódu přívětivé. Pokud si navíc zákazník OKU kód vyžádá, může být otravován nevyžádanými telefonáty ze strany operátora.

O Ušetřeno.cz

Portál Ušetřeno.cz, který patří do produktové skupiny ČSOB, je největší nezávislý online srovnávač poskytovatelů služeb pro domácnosti v ČR. Umožňuje spotřebitelům si snadno a rychle vybrat nejen z různých finančních produktů včetně půjček a hypoték či spoření, ale také pomáhá ušetřit na plynu a elektřině nebo na mobilních službách. Stačí vyplnit krátký dotazník a poradci Ušetřeno.cz spočítají nejvýhodnější nabídku každému klientovi na míru a pomohou vše zařídit. Ušetřeno.cz působí na trhu od roku 2010 a jeho služeb dosud využilo přes 4,2 milionu klientů.


Další články z rubriky

Třetina veškerého jídla na světě končí jako odpad, říká první česká ambasadorka WPO pro celou Evropu

Třetina veškerého jídla na světě končí jako odpad, říká první česká ambasadorka WPO pro celou Evropu

V Ostravě byla dokončena záchrana památkově chráněné Grossmannovy vily

V Ostravě byla dokončena záchrana památkově chráněné Grossmannovy vily

 

Kam se starými brýlemi? Recyklujte je!

Kam se starými brýlemi? Recyklujte je!

Milovníci gastro zážitků, PASTRAMI POP-UP vol. II si opět našel cestu do Holešovické tržnice

Milovníci gastro zážitků, PASTRAMI POP-UP vol. II si opět našel cestu do Holešovické tržnice

Velikonoce klepou na dveře. Ozdobte je dekorací z vajec

Velikonoce klepou na dveře. Ozdobte je dekorací z vajec