Magazín Elita

Sodexo Benefity: Vypnou drahé energie i firemní večírky?

Sodexo Benefity: Vypnou drahé energie i firemní večírky?

Po dvou letech covidových restrikcí a nucených home office, kdy bylo žádoucí se kolegům co nejvíce vyhýbat, se většina lidí těší, že se konečně se spolupracovníky potkají na vánočním večírku. A zdá se, že navzdory extrémně drahým energiím a vysoké inflaci se jim jejich přání splní. Více než 80 procent firem totiž firemní večírky v prosinci pořádat bude. Vyplývá to z průzkumu, který pro Sodexo Benefity zpracovala v listopadu agentura Ipsos.

„Je to celkem pochopitelné, není možné pořád věci odkládat až na někdy. Myslím, že dříve nebo později se stejně budeme muset všichni smířit s tím, že to, co se nyní děje, je dost možná nový normál. Člověk je tvor společenský a interakce s jinými lidmi potřebuje,“ říká Martina Machová, HR ředitelka společnosti Sodexo Benefity, a dodává: „Většina firem si navíc teambuildingové akce a různé eventy musela v časech epidemie opakovaně odepřít, takže potřeba sejít se je o to větší.“

Večírky se budou konat především v malých a středně velkých firmách – plánují je více než tři čtvrtiny společností do dvě stě padesáti zaměstnanců.

Z 20 % firem, které letos předvánoční setkání zaměstnanců nepořádají, 31 % uvádí, že si ho letos nemohou z finančních důvodů dovolit, a dalších 37 %, že ho od covidu nepořádají vůbec. Při plánování večírku počítá necelá polovina firem s vyššími výdaji. Třetina (34 %) navyšuje rozpočet o inflaci, aby byla akce stejně kvalitní jako v minulosti, ale jen 8 % plánuje utratit výrazně více. Nadpoloviční většina firem ale rozpočet navyšovat nehodlá, nebo ho dokonce sníží.

Nejčastější jsou hmotné dárky

Podobný postoj mají zaměstnavatelé k vánočním či novoročním dárkům, zaměstnance plánuje obdarovávat 86 % z nich. 23 % z nich ovšem hodlá dárek dát pouze některým jako odměnu, například za mimořádné pracovní výkony. Zároveň platí, že štědřejší jsou menší firmy do 100 zaměstnanců. Mezi firmami s více než 500 zaměstnanci dává dárky plošně jen 10 % z nich a mezi firmami nad 1000 zaměstnanců dokonce jen necelá 3 %.

Většina společností přitom počítá s výdaji do 500 Kč (26 %) či do 1000 Kč (24 %). „Velikost firmy v tomto případě nehraje roli. Jde spíše o to, zda si společnost může nebo nemůže dovolit své lidi odměnit. HR rozpočty jsou nyní poměrně napnuté, a tak často na dárky prostě tolik financí nezbývá,“  říká Machová.

A jakou formu dárky zpravidla mají? Nejčastěji se jedná o hmotné dárky (56 %), ale oblíbené jsou dárkové poukazy (29 %), finanční odměna (23 %) a benefity pro volný čas (21 %).

Výzkum proběhl v listopadu 2022 na vzorku 125 zaměstnavatelů.

Více informací na www.sodexo.cz


Další články z rubriky

Online vzdělávací platforma OdpalHackera.cz pomáhá firmám bojovat proti kybernetickým hrozbám

Online vzdělávací platforma OdpalHackera.cz pomáhá firmám bojovat proti kybernetickým hrozbám

ELTON oslaví ikonický model PRIM ORLÍK speciálním logem

ELTON oslaví ikonický model PRIM ORLÍK speciálním logem

Aktuální zhodnocení trhu s půdou v ČR a vyhlídky na rok 2025

Aktuální zhodnocení trhu s půdou v ČR a vyhlídky na rok 2025

Evropská komise chce zásadně omezit prodej kotlů a kamen na dřevo

Evropská komise chce zásadně omezit prodej kotlů a kamen na dřevo

Výstaviště Praha, a.s., v roce 2025: pokračující rozvoj areálů Výstaviště i oslavy 130 let Holešovické tržnice

Výstaviště Praha, a.s., v roce 2025: pokračující rozvoj areálů Výstaviště i oslavy 130 let Holešovické tržnice