Magazín Elita

Poptávka po antigenních testech v lednu pokořila všechny rekordy

Poptávka po antigenních testech v lednu pokořila všechny rekordy

Prodejní data z lékárenské sítě Dr.Max ukazují na dosud nejvyšší poptávku po antigenních testech, která byla zaznamenána první měsíc roku. V lékárnách Dr.Max a na stejnojmenném e-shopu se prodalo přes půl milionu testovacích sad.

Přesný počet prodaných kusů činil za leden 2022 bezmála 539 tisíc. Až do Nového roku vedl v poptávce po antigenních testech prosinec 2021 s více než 296 tisíci. V lednu 2022 to ale bylo o víc než 80 procent víc.

V převážné míře šlo o poptávku individuálních klientů, nikoli firem. Přesto ale bude zajímavé sledovat trend po 17. únoru, kdy skončí povinné testování v podnicích a školách. Povinné testování ve firmách bez nutné přítomnosti zdravotníků se v ČR spustilo 1. března 2021, opět zrušeno bylo od 1. července, aby se částečně – pro neočkované - vrátilo na podzim a bez výjimek opět těsně před Vánoci. Trendy prodejů kopírovaly intenzitu vládních nařízení po celý loňský rok.

Zpočátku fungovalo užívání testovacích sad k sebetestování na základě výjimek udílených ministerstvem zdravotnictví. Tato praxe skončila k 30. červnu. Od této doby mohou laické osoby testovat jen za pomoci certifikovaných testů. Jejich seznam lze najít na stránkách Státního ústavu pro kontrolu léčiv nebo v Registru zdravotnických prostředků.


Další články z rubriky

Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Purina staví moderní psí hřiště ve 20 obcích napříč Českem

Noční prohlídku dolu s kahanem v ruce zažijete v muzeu stříbra v Kutné Hoře

Noční prohlídku dolu s kahanem v ruce zažijete v muzeu stříbra v Kutné Hoře

Dezinformacím věří v Česku až pětina lidí, vyplývá z průzkumu agentury MNFORCE

Dezinformacím věří v Česku až pětina lidí, vyplývá z průzkumu agentury MNFORCE

Rychlé rady: Smlouvy o poskytování služeb na internetu

Rychlé rady: Smlouvy o poskytování služeb na internetu

Čtyřdenní pracovní doba: v Česku ji nabízí procento firem. Umělá inteligence a mladá generace to změní

Čtyřdenní pracovní doba: v Česku ji nabízí procento firem. Umělá inteligence a mladá generace to změní