Magazín Elita

CZech Samurais tým Ollie Roučkové oficiálně představil a pokřtil svého závoďáka pro Dakar 2022

CZech Samurais tým Ollie Roučkové oficiálně představil a pokřtil svého závoďáka pro Dakar 2022

Po zveřejnění účasti týmu CZech Samurais na dakarské rally v kategorii Classic bylo v roudnických dílnách opravdu rušno. Postavit z absolutního vraku závodní speciál byla a stále je opravdová výzva. Teď Suzuki Samurai poprvé vyjíždí z garáže, závoďáka však ještě čeká hodně změn.

Křest závoďáka Samurai Osvědčené výstavy Prague Car Festival a Racing Expo/Classic Expo letos prošly zcela zásadní změnou. Spojením do jednoho celku vznikla rozsahem 30 000 m2 i počtem přes 800 exponátů nejrozsáhlejší motoristická výstava v České republice v roce 2021. Uskutečnila se ve dnech 30. a 31. října ve všech prostorách výstaviště PVA Expo v Praze – Letňanech. 

Prezentace CZech Samurais týmu na Racing Expo a byla odstartována poslední říjnový den, přesně ve 13.30, kdy na podiu Ollie Roučková s Robertem Knoblochem představili celý tým, novou kolekci závodního oblečení, hlavního partnera PalmaPure a skončila křestem speciálu pro Dakar 2022 a autogramiádou.

„Výrobky PalmaPure podporují českou závodnici Ollie Roučkovou, protože jsme přesvědčeni, že české společnosti by měli pomáhat českým sportovcům. Samotná pomoc je vlastně naším prodejním odvětvím, tím že se staráme o zvýšené hygienické standardy napříč všemi odvětvími, u všech jednotlivců, kterým záleží na ochraně jejich zdraví, tak také pomáháme. Vnesli jsme vítr do oblasti hygieny a parfémových dezinfekcí rukou a pevně věříme, že i Ollí vnese svěží vítr do startovního pole a bude uhánět s větrem o závod a reprezentovat ČR stejně jako se jí snažíme reprezentovat my v našem odvětví. Všichni ji společně s vámi budeme držet palce,“ vysvětluje navázání spolupráce firma PalmaPure.

Pracujeme s tím, co máme, bojujeme s místem 

„V kategorii Classic se musíme pevně držet specifikace vozidla, které Dakar v těch daných letech odjelo. Proto jsme museli sáhnout po generaci Samurai z devadesátých let ve verzi s prodlouženým rozvorem. Jedná se o poměrně vzácnou karosářskou variantu, kterých do dneška „přežilo“ jen pár. Proto nezbylo než vytáhnout z kopřiv zuboženou hromadu šrotu, takže oproti posádkám z roku 1990, které měly k dispozici zbrusu nové Samurai, to máme dnes mnohem těžší. Čeká nás mnoho práce. Ten, kdo měl někdy tu čest se Suzuki Samurai ví, jak shnilé toto auto umí být," popisuje Ollie Roučková, dvojnásobná účastnice Rallye Dakar.

„Všechny osvědčené části auta zůstávají, bohužel, bojujeme s místem. Samurai je opravdu maličký, a to si k tomu připočítejte ještě povinný ochranný rám, který nám z už tak malého auta ukousl podstatný vnitřní prostor. Jen umístění sedaček byl oříšek, naštěstí si s tím naši mechanici poradili,“ dodává manažer týmu Robert Knobloch.

Z kopřiv na Dakar driftuje na startovní rampu Dakaru Když se v roce 1990 na start nejtěžší rallye světa postavily dvě maličké Suzuki Samurai, vzbudily tím v motoristickém světě doslova pozdvižení. Málokdo tenkrát věřil v úspěch mise těchto dvou malinkatých offroadů, kterým pod kapotou tloukla benzínová srdce o objemu válců pouhých 1,3 l. Navíc trasa ročníku 1990 byla extrémně náročná. Do pouště se vrhlo celkem 465 strojů, ale cíl 11 420 km dlouhého afrického dobrodružství spatřilo jen 133 z nich. K úžasu laiků i odborníků oba Samurai mezi nimi! Proč vlastně model Suzuki Samurai? Od prvního startu Samurai na Dakaru uplynulo více než třicet let a Samurai se stal mezi zástupy vyznavačů offroadu skutečnou legendou, která klame tělem. Na pohled sice malé auto, které však skrývá úžasné offroadové schopnosti. Nicméně, nikdo další si už se Samuraiem na Rallye Dakar netroufl.

„A my mu chceme dát druhou šanci! Hlavně díky jeho schopnostem. Také jsme si ale řekli, že chceme jet Dakar za co nejnižší finanční budget. Tomu nahrává jeho nízká pořizovací cena i příznivé ceny náhradních dílů... Ale aby to nebylo tak růžové, máme velké problémy se sháněním specifických náhradních dílů, už jen proto, že my máme španělskou variantu. To je opravdové zlo. Jasně, že maličko s nadsázkou řečeno. Teď nás školí posilovač brzd, tak trochu se jedná o nedostatkové zboží," shoduje se Ollie s Robertem.

Ještě, než se projekt z Kopřiv na Dakar rozjel, CZech Samurais tým nastartoval kampaň na HitHitu. Rozpočet byl stanoven na 100 tisíc korun, tento obnos se zdárně vybral, a fanoušci tak přispěli značnou měrou na totální rekonstrukci auta. „Jedeme v tom společně. Moc bych chtěla za celý tým všem co nám pomohli poděkovat. Ani jsem nečekala, jakou vlnu to vyvolá, a to naše malé autíčko všechny zaujme. Vážím si toho a na Dakaru pojedu za každého z vás,“ s dojetím dodala Ollie.

Velké poděkování celého týmu patří hlavně partnerům-firmám, bez kterých by se mise Z kopřiv na Dakar nestala kompletní!!!

Fotogalerie
15036 15037 15038

Další články z rubriky

Ollie Roučková: Máme za sebou obrovskou porci důležité práce!

Ollie Roučková: Máme za sebou obrovskou porci důležité práce!

Kaletech Packaging Live to opět „rozbalil“ na MSV!

Kaletech Packaging Live to opět „rozbalil“ na MSV!

Alarmující čísla nehod motorkářů:  265 těžce zraněných, 66 usmrcených a rizikových 35 až 44 let

Alarmující čísla nehod motorkářů: 265 těžce zraněných, 66 usmrcených a rizikových 35 až 44 let

100 000 milovníků motocyklů přijelo na největší motocyklový sraz v Evropě

100 000 milovníků motocyklů přijelo na největší motocyklový sraz v Evropě

Sraz EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM  se v roce 2025 vrátí do Chorvatska

Sraz EUROPEAN HARLEY OWNERS GROUPTM se v roce 2025 vrátí do Chorvatska

Levandulové údolí