Magazín Elita

Jak být fit do léta? Pro začátečníky je vhodná chůze, běh i in-line brusle.

Jak být fit do léta? Pro začátečníky je vhodná chůze, běh i in-line brusle.

Rok, kdy jsme byli, tak trochu v domácím vězení, avšak odpovědně, se u většiny z nás odrazil v kilech navíc a nelichotivých špíčcích. Není nutné propadat panice, ještě máme dost času svoji stávající figuru viditelně změnit k lepšímu, a to i bez velkého přemáhání a trápení! Stačí ke zdravému jídelníčku jen vybrat správnou aktivitu, která je vám blízká. Záleží na vás, zda popadnete činky, obujete běžecké boty či šlápnete do pedálů.  Pokud stále tápete, jak co nejrychleji a nejefektivněji dosáhnout vysněného cíle, přinášíme osvědčené tipy, díky kterým bude návrat do letní formy brnkačka!

Pro věčné začátečníky je vhodná chůze, běh i in-line brusle

Pokud si hned netroufáte na intenzivní trénink nebo celodenní výjezd na kole, začněte zlehka. Ideální příležitostí bude nenáročná procházka, výlet do hor nebo pětikilometrový výběh po okolí. Chůze je plnohodnotná aktivita, kterou sice nespálíte takový počet kalorií jako při běhu, může se stát ale součástí vaší denní rutiny. Vyhradíte-li si každý den zhruba hodinu vašeho času na procházku, spálíte asi 195 kalorií, v případě rychlejšího kroku až 280 kalorií. Pokud k chůzi do hornatého terénu navíc přidáte ještě speciální sportovní hole, známé pod názvem Nordic walking, kromě posílení horní části těla vydáte za hodinu až 500 kcal. Vyzkoušet můžete populární třídílné teleskopické hole Leki, které najdete na www.hervis.cz.

Ještě efektivnější aktivitou pro spalování kalorií je běh. Stejně jako chůze je ideální volbou především pro ty, kteří s pravidelným sportováním teprve začínají. „Běh se dá praktikovat kdekoli a stačí k němu speciální běžecká obuv s měkkou, stlačitelnou podrážku, která snižuje nárazový šok při dopadu na zem a zbytečně nezatěžuje klouby. Oproti běžné chůzi však vzhledem k tlaku na kolena a kotníky nedoporučuji běhat každý den, ale pouze několikrát do týdne. Zkuste zkombinovat také rychlejší chůzi s během, díky které zahřejete svoje svaly a připravíte je tak na kvalitnější výkon,” vysvětluje marketingový ředitel Hervis Sports Jan Štádler.

Běžeckou obuv můžete vyměnit také za inline brusle. Ty podporují spalování kalorií, snižují obsah tělesného tuku, a navíc šetří klouby, protože nedochází k výraznějším otřesům, ale spíše k plynulému pohybu. Svižná a pravidelná jízda dokáže účinně nastartovat hubnutí. Kromě redukce tuků dochází i k posilování svalů na nohou, hýždích, bocích a břiše, jež patří k častým problémovým partiím právě u žen. Jízda na bruslích rovněž působí jako ideální prevence vysokého krevního tlaku, infarktu a mrtvice.

Uvedené ceny platí do 22. 6. 2021 nebo do vyprodání zásob.

Potřebné sportovní vybavení najdete na www.hervis.cz.

Fotogalerie
14213 14214 14215 14216 14217 14218 14219

Další články z rubriky

REPAIR MASQUE: Ideální maska pro vaše vlasy

REPAIR MASQUE: Ideální maska pro vaše vlasy

Zdraví našich domácích mazlíčků prospívá i našemu zdraví

Zdraví našich domácích mazlíčků prospívá i našemu zdraví

Léto je tu: Za jaké sporty vám budou klouby děkovat?

Léto je tu: Za jaké sporty vám budou klouby děkovat?

Češi vyrazili na sportoviště. Jdou shodit nadbytečná kila, která přibrali v „koronačasech“

Češi vyrazili na sportoviště. Jdou shodit nadbytečná kila, která přibrali v „koronačasech“

Andropauza vs. menopauza: Co trápí ženy a muže „v přechodu“?

Andropauza vs. menopauza: Co trápí ženy a muže „v přechodu“?

BIO&ORGANIC