Magazín Elita

„Zapomeňme na Štýrsko, Budapešť musí být lepší“, zní z týmu Charouz Racing System

„Zapomeňme na Štýrsko, Budapešť musí být lepší“, zní z týmu Charouz Racing System

Druhý podnik šampionátu FIA F3 v Rakousku se českému týmu Charouz Racing System nepovedl. Velká Cena Štýrska body nepřinesla a celkový dojem je rozpačitý. Na druhou stranu je třeba podotknout, že stáj je složena ze tří nováčků. V každém případě je třeba poučit se z chyb, co nejrychleji zapomenout a v Budapešti se na start kvalifikace postavit s čistou hlavou.

Sobotní hlavní závod výrazně poznamenal déšť. Televizní záběry z kamery umístěné na monopostech jezdců ukazovaly, že viditelnost byla prakticky nulová. Řídit v takovém počasí formuli je na hraně, ne-li dokonce už za ní. Přesto se čtrnáct kol odjelo, než ředitelství závodu rozhodlo, že další pokračování by bylo životu nebezpečné. Nejlepší z českého týmu byl na dvanáctém místě klasifikovaný David Schumacher. V jeho případě je však třeba poznamenat, že už téměř klepal na bodované příčky a kdo ví, kam až by se probojoval, kdyby se závod odjel na plný počet kol. 

Alfou a omegou však bývá kvalifikace, což samozřejmě platí i pro rakouský Red Bull Ring. Ta se nepovedla Schumacherovi (17. místo), Staňkovi (19.) ani Fragovi (24.). Z těchto pozic se dá na elitní desítku hlavního závodu útočit jen velmi těžko. A zároveň také platí, že když se nepovede sobota, téměř ztracený je i sobotní sprint.

Do něj sice všichni tři piloti odstartovali s odhodláním pokusit se o malý zázrak a bodovaným příčkám se alespoň přiblížit. Chvíli se to dařilo Schumacherovi, nakonec se však pořadím propadl až na konečnou sedmnáctou příčku. Jedno místo za ním skončil šestnáctiletý Roman Staněk. Nejlepší z českého týmu tak byl na čtrnácté příčce Brazilec Igor Fraga. A to je bohužel málo...

Šanci na reparát budou mít jezdci už příští týden. V pátek startuje kvalifikace na Hungaroringu. Takže teď co nejrychleji zapomenou na Rakousko a pokud možno se soustředit na Maďarsko.

Antonín Charouz, majitel týmu, řekl: „Nebyl to povedený víkend. Jezdci samozřejmě nemají dostatek zkušeností a šampionát F3 je pro ně nový. Přesto jsme čekali více a z našich chyb se musíme poučit. Na Hungaroringu chceme být silnější.“

Jamie Dye, manažer týmu, tvrdil: „Máme v týmu tři nováčky, u všech tří vidíme velký potenciál a máme velká očekávání. Měli jsme mnoho technických problémů, o kterých je třeba hovořit jak s jezdci, tak s celým týmem. Stále však ukazujeme, že máme tempo. Pro Budapešť je třeba zajistit spolehlivost komponentů, které dostáváme a dát jezdcům větší jistotu pro kvalifikaci.“

 

Roman Staněk vysvětlil: „S monopostem už jsem celkem sžitý, ale není snadné najít ty poslední desetiny, které by mi dovolily předjíždět další jezdce. To mi chybí k tomu, abych se dostal do nejlepší desítky. Samozřejmě spolu se závodními zkušenostmi a povedenou kvalifikací. Těším se do Maďarska, věřím, že právě kvalifikace mi vyjde. Do té doby mě čeká ještě hodně práce s týmem na zlepšení auta.“

David Schumacher uvažoval: „Myslím, že bylo příliš mokro na to, aby se dalo plnohodnotně závodit. Nedalo se moc předjíždět, také jsem nechtěl příliš riskovat. Přesto se mi nejelo špatně, dokázal jsem se probojovat dopředu a jsem si jist, že kdyby nebyl závod přerušen, skončil bych na bodech. Máme týden do závodů v Maďarsku, chci hlavně zapracovat na sobě a na spolupráci s týmem.“

Igor Fraga řekl: „Mám za sebou čtyři závody, vím, že mohu z auta dostat více. Sobotní závod byl pro mě velmi smolný. Zatímco ostatní jezdci měli s jízdou na mokru zkušenosti díky tréninku minulý pátek, já měl technické problémy a nezkusil si to. Teď by se mi to moc hodilo. Moc se těším do Maďarska. Doufám, že se všechny problémy s vozem podaří odladit a budu moci závodit naplno.“

Foto: Dutch Photo Agency

 

 

Fotogalerie
12509 12510 12511

Další články z rubriky

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Tatra získala prestižní ocenění Red Dot za design vozidel nejnovější generace řady Force

Harley-Davidson Experience Tour 2024 V České republice

Harley-Davidson Experience Tour 2024 V České republice

Sdílené koloběžeky jsou technologiemi prošpikované stroje samy usměrňují jezdce

Sdílené koloběžeky jsou technologiemi prošpikované stroje samy usměrňují jezdce

Společnost Porsche Česká republika předala ocenění vítězům celostátní soutěže Autoopravář Junior 2024

Společnost Porsche Česká republika předala ocenění vítězům celostátní soutěže Autoopravář Junior 2024

30. Evropský srazu Harley Owners Group group již v červnu v Itálii

30. Evropský srazu Harley Owners Group group již v červnu v Itálii

Na vlně audioknih