Magazín Elita

Česká síťovka láme rekordy. Loni se jí prodalo přes sto tisíc kusů.

Česká síťovka láme rekordy. Loni se jí prodalo přes sto tisíc kusů.

Vyrábí se od roku 1926, patří k symbolům éry socialismu, nyní se stává retro hitem – to je nákupní síťová taška, která si znovuzískává přízeň nejen českých zákazníků. Zájem je o ni i ve světě.

„V loňském roce jsme prodali přes sto tisíc kusů síťových tašek. Od roku 2012, kdy jsme síťovku znovu uvedli na český trh, zaznamenáváme nárůst zájmu každoročně. Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Díky nim se síťovka lehce vejde i do kapsy, s nákupem se ale dokáže roztáhnout do rozměrného vaku. Velký zájem je o pružnou bavlněnou síťovku ve žluté barvě, která se stala nejprodávanějším modelem roku 2019. Co se týče složení našich zákazníků, je překvapivě takřka vyrovnané, zhruba 60 na 40 ve prospěch žen. Od začátku výroby jsme síťovku nepovažovali za ryze ženskou záležitost a jsem ráda, že to tak vnímají i naši zákazníci,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.  

Kouzlo děrované nákupní tašky, která bez problémů unese i dvacetikilový nákup, objevili také v zahraničí. „V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Očekáváme ale, že zájem zahraničních zákazníků poroste. Nyní máme stabilní odběratele v Holandsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a v Anglii. Například na Kanárských ostrovech jsou síťovky součástí dobročinné akce, která se zabývá čištěním pláží. Navíc máme mnoho zákazníků, kteří bydlí v zahraničí a vozí síťovky jako originální dárek z Česka,” řekla Karolína Pechová.

„Nově jsme začali spolupracovat se dvěma chráněnými dílnami, které nás samy kontaktovaly, z čehož mám velkou radost. Česká síťovka má také nový projekt, a tím je módní značka Netty studio, která propojuje úspěšné mladé návrháře a síťovku – díky tomu se z materiálu pro nákupní tašku stává i součást módy, ať už v oblečení, nebo luxusních kabelkách. Minulý rok jsme například spustili s módní návrhářkou Vivien Babicovou spolupráci pod názvem „seatbelt bag“, což je její fungující projekt s naší síťovkou. Dalším projektem jsou kožené kabelky s návrhářkou Martou Babkovou, která vystudovala design v Belgii. S ní pracujeme na velmi neotřelých a odvážných módních kouscích. Propojení síťovky s oblečením bude hlavním projektem roku 2020, novou kolekci chceme uvést na český trh už v první polovině letošního roku,“ popsala Karolína Pechová.


Další články z rubriky

Ve skate parku v Rokycanech proběhla první česká instalace veřejných kompostovacích toalet BIOCULTUS Public

Ve skate parku v Rokycanech proběhla první česká instalace veřejných kompostovacích toalet BIOCULTUS Public

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Myslete i vy lepší zítřky

Myslete i vy lepší zítřky

Prague Bike Fest ve dvou dnech nabídne to nejlepší ze světa cyklistiky i adrenalinové zážitky

Prague Bike Fest ve dvou dnech nabídne to nejlepší ze světa cyklistiky i adrenalinové zážitky

Na vlně audioknih