Magazín Elita

ČESKÝ NÁPAD, ČESKÝ ÚSPĚCH ANEB PŘÍBĚH KAPSÁŘŮ

ČESKÝ NÁPAD, ČESKÝ ÚSPĚCH ANEB PŘÍBĚH KAPSÁŘŮ

Jistě jste se někteří ve svém životě alespoň jednou cítili ve stavu absolutní beznaděje, když Vás přestala uspokojovat práce, byla podprůměrně placena či jste o ni úplně přišli?

K začátku podnikání musíte mít odvahu a peníze, se říká. Ale peníze bez odvahy nikoho neposunou, to odvaha bez peněz ano. Nejinak tomu bylo i v na cestě k prosperitě značky The Green Pockets, za kterou stojí pět sourozenců, jejichž krkem je nejstarší sestra Jitka, ale nikoli vždy.

Jitčin příběh, který by se nemusel příliš lišit od těch vašich

Vše začalo na mateřské dovolené. Do porodu jsem pracovala jako florista a zahradní architekt v rodinné firmě. Po narození druhého dítěte jsem konečně zůstala doma a měla čas na děti a dům.

Rekonstruovali jsme s manželem svépomocí dům po mém pradědečkovi (zahradníkovi). Můj dávný sen. Mám ráda věci s příběhem a ten dům byl příběhů plný. Dům byl malý, ale my jsme byli šťastní. Jedna výzva za druhou. Malé prostory potřebují daleko víc kreativity a kompromisů než prostory velké.

Jak jsme se zabydlovali, a děti rostly, posouvala jsem květiny a dekorace ze země a stolů na parapety a z parapetů pryč. Květiny jsou můj život, nechtěla jsem se jich vzdát. Postupně mě malé prostory, všetečné děti a tehdy ještě spousta nevyužitého místa přivedly na myšlenku Kapsářů. Když mohou mít děti v kapsářích čepice, šály, hračky a spoustu jiného překvapení, proč ne květiny? Původně jsem žádný podnikatelský záměr neměla. Byla to jen touha mít to doma pěkné a přizpůsobené rodinným potřebám.

Myšlenka se mně natolik zalíbila, že jsem si první kapsář sama ušila, abych se přesvědčila, že to půjde. Pamatuji si na ten pocit, když jsem do něj dala první kytky a těšila se, až to uvidí manžel a moje rodina. Jejich názor pro mě byl (a stále je) hodně důležitý. Všem se nápad moc líbil. Teprve tehdy mě napadlo, že by se kapsáře mohli začít prodávat.

Naše rodinná firma se do té doby věnovala hlavně zahradnické činnosti. Bratr převzal vedení firmy a chtěl začít i s něčím novým. Báječné načasování. Přišla jsem za ním s myšlenkou kapsáře vyrábět a prodávat. Dohodli jsme se, že se ujme řízení projektu a já, že budu postupně z mateřské vypomáhat s designem a technickými detaily. Měla jsem obrovskou radost, myslela jsem si, že teď už nám v cestě nic nestojí. Euforii velice brzy vystřídala tvrdá a zdlouhavá práce.

Naše představa byla vyrábět kapsáře v České republice jako český produkt, který bude určen pro český trh. Hledali jsme dílnu, která bude splňovat všechny podmínky pro výrobu kapsářů. Bylo to pro nás něco úplně nového. Neměli jsme s takovou činností žádné zkušenosti. Já jsem sice měla nějaké zkušenosti se šitím, ale to nestačilo. Potřebovali jsme se toho spoustu naučit. Učení způsobem pokus - omyl nás stálo hodně času a peněz, ale odměnou byla čím dál větší vůle a nakonec i velmi cenné zkušenosti. 

Firma se rozrůstala o další sourozence, kteří se vraceli ze světa nebo se tam na zkušenou stěhovali a pozvolna se vytvářel pevný a stálý pracovní tým.

Po nějaké době jsme si uvědomili, že hlavní potenciál kapsářů je v zahraničí, což vedlo ke zrodu značky The Green Pockets, pod kterou jsou nyní kapsáře prodávány nejen ve většině zemí, ale také například v Japonsku či Kanadě. Dílna, se kterou jsme spolupracovali, nám v určité fázi přestala vyhovovat. Naše potřeby se měnily a spolupráce již nadále nebyla možná. Z kapacitních a cenových důvodů jsme tedy přesunuli výrobu do Číny.

Tehdy se to zdálo, jako další logický krok, abychom dokázali uspokojit narůstající požadavky na produkci. Byli jsme před velkým rozhodnutím. Vykročit do světa. Půjčili jsme si peníze a s velkou vírou a předsevzetím zrealizovali nemalé plány. Výroba v zahraničí se podařila. Abychom však zachovali špičkovou kvalitu výrobků, na které jsou kapsáře postaveny, chtěli jsme i nadále využívat naše (evropské) materiály což vedlo k dlouhé časové prodlevě při přepravě materiálu a následných výrobků.

Na konci roku 2013 jsme také založili novou společnost v Irsku, která se stala našim výchozím bodem na zahraniční trhy. Touha o český výrobek nás ale neopustila.  Po usilovném hledání se nám v letošním roce konečně podařilo dohodnout spolupráci v ČR a tím přesunout výrobu zpět.

Nezastavili jsme se ani ve vývoji nových produktů. V současné době jsme ve fázi intenzivních příprav novinek na jaro 2016 a hledání investora pro expanzi na další trhy.

Kapsáře můžete zakoupit prostřednictvím Nákupního košíku na stánkách: http://www.kvetoucisteny.cz/kapsare/

 

Fotogalerie
5131 5132 5133 5134

Další články z rubriky

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Kongres Uzdravení prenatálních traumat se nezadržitelně blíží

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Pluxee: Firemní benefity v roce 2024

Myslete i vy lepší zítřky

Myslete i vy lepší zítřky

Prague Bike Fest ve dvou dnech nabídne to nejlepší ze světa cyklistiky i adrenalinové zážitky

Prague Bike Fest ve dvou dnech nabídne to nejlepší ze světa cyklistiky i adrenalinové zážitky

Desítky kilometrů nových optických kabelů a tisíce připojených domácností. To jsou letošní cíle Suntel Czech

Desítky kilometrů nových optických kabelů a tisíce připojených domácností. To jsou letošní cíle Suntel Czech

Na vlně audioknih