Magazín Elita

NEJSLAVNĚJŠÍ PRAŽSKÁ BLANKA MŮŽE BÝT FINANCOVÁNA V ROZPORU S PLATNÝMI PRAVIDLY PRO VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

NEJSLAVNĚJŠÍ PRAŽSKÁ BLANKA MŮŽE BÝT FINANCOVÁNA V ROZPORU S PLATNÝMI PRAVIDLY PRO VEŘEJNÉ ZAKÁZKY

Tunelový komplex Blanka se zdá, že je realizován na základě neplatné smlouvy mezi Metrostavem a Prahou, alespoň to soudí kontrolní odbor Magistrátu hlavního města Prahy a z toho důvodu není tedy reálné cokoli ve věci „stavby tunelu“ konat. Praha v současné době nemůže převzít stavbu, ale ani komplex dostavět.

Smlouva údajně nikdy nebyla projednána Radou města hl.m. Prahy a ani tato záležitost nebyla projednána zastupitelstvem, což uvedl primátor Tomáš Hudeček (TOP 09) na mimořádném jednání Rady hl. m. Prahy konaného dne 20.11.2013. Za sporný je též považován Dodatek ke smlouvě, kterým byl Metrostav oprávněn požadovat zálohu na neprovedené práce až do výše 2,5 miliardy. Později byla část usnesení o předmětném Dodatku radními revokována, tedy vzata zpět a je tedy neplatná. Stav ne/platnosti prošetřuje českobudějovická expozitura útvaru pro odhalování organizovaného zločinu.

 

Praha již nechala proplatit cca 25 miliard korun z několikrát upravované ceny, za kterou se nyní považuje téměř 37 miliard korun. Vzhledem k nově zveřejněným okolnostem je téměř již jisté, že netrpělivě očekávaný tunelový komplex nebude otevřen v květnu 2014. Nejasný právní vztah je nutné narovnat. V současné době se o nejslavnější pražské Blance současnosti mluví (ne zcela správně – v rozporu je financování) jako o černé stavbě, za kterou nyní Praha odmítá platit a Metrostav hodlá zastavit všechny práce, dokud nebudou schváleny změny v projektu a vyjasněny smluvní vztahy.

Tunelový komplex Blanka má být nejdelší silniční tunel v České republice, jehož délka má přibližně být 6,4 kilometru. Výstavba byla zahájena v roce 2007. Je stavěn jako součást Městského okruhu v Praze mezi mimoúrovňovou křižovatkou Malovanka a mimoúrovňovou křižovatkou Pelc-Tyrolka.

Komplex se skládá ze tří základních částí:

  • Brusnický tunel (tunel Brusnice; Malovanka – Prašný most) – celková délka úseku je 1,4 km, z toho je 550 m ražených tunelů.
  • Dejvický tunel (tunel Dejvice; Prašný most – Letná) – celková délka úseku je 1 km.
  • Bubenečský tunel (tunel Královská obora; Letná – Pelc-Tyrolka) – celková délka úseku je 3,09 km, z toho je 2230 m ražených.

Snímky byly pořízeny ze stavby podzim 2012

Autor, foto: Lenka Žáčková

Fotogalerie
3923

Další články z rubriky

PRÁVNÍ ŘÁD NEZNÁ ÚKON VÝPOVĚĎ DOHODOU

PRÁVNÍ ŘÁD NEZNÁ ÚKON VÝPOVĚĎ DOHODOU

BOROVENŠTÍ DOBROVOLNÍ HASIČI POTVRDILI SVOJI POTŘEBNOST!

BOROVENŠTÍ DOBROVOLNÍ HASIČI POTVRDILI SVOJI POTŘEBNOST!

ÚSTAVNÍ SOUD SE ZASTAL PACIENTŮ A LÉKAŘŮ

ÚSTAVNÍ SOUD SE ZASTAL PACIENTŮ A LÉKAŘŮ

NAŘÍZENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ VSTOUPÍ V PLATNOST ZA ROK

NAŘÍZENÍ O OCHRANĚ OSOBNÍCH ÚDAJŮ VSTOUPÍ V PLATNOST ZA ROK

BUDOU MÍT VODNÍ SKÚTRY NA VLTAVĚ I LETOS ZELENOU?

BUDOU MÍT VODNÍ SKÚTRY NA VLTAVĚ I LETOS ZELENOU?