Magazín Elita

DR. XU, VLASTNÍK PATENTU NA REGENERACI ORGÁNŮ, ŽALUJE DR.YAMANAKU

Dr. Rongxiang Xu, vlastník patentu na regeneraci poškozených orgánů, která byla označena za prioritu pro rok 2013 v prezidentském projevu ke státům unie, oznámil, že podal žalobu pro podvod na Dr. Yamanaku.

Dne 8. května 2013, Dr. Rongxiang Xu, zakladatel vědeckého oboru "regenerace a obnova lidského těla" a renomovaný vědec v oblasti přírodních věd a medicíny, který je považován za jedinou osobu, která vlastní patentovanou technologii pro přímou obnovu poškozených orgánů, podal žalobu na Dr. Shinya Yamanaku, jednoho z držitelů Nobelovy ceny za fyziologii a medicínu pro rok 2012. Žaloba byla podána u Vyššího kalifornského soudu pro okres San Francisco. V odůvodnění žaloby je mimo jiné uvedeno klamavé jednání ze strany Dr. Shinya Yamanaka.

Podle právního zástupce Dr. Xu, podal Dr. Xu dne 3. prosince 2012 žalobu na Nobelův výbor a žádal tento orgán o vysvětlení některých skutečností a prohlášení v souvislosti s udělováním Nobelovy ceny za fyziologii a medicínu pro rok 2012. Bohužel dodnes Dr. Xu neobdržel žádnou odpověď týkající se objasnění pravdy ohledně tohoto vědního oboru a případ je stále v řešení. Proto Dr. Xu podal další žalobu přímo na Dr. Yamanaku, za údajné klamavé jednání, kterého se Dr. Yamanaka dopustil.

Právní zástupce Dr. Xu uvedl, že Dr. Yamanaka zveřejnil prohlášení, ve kterém označil svou studii v oblasti transgenomového přenosu buněk za "vyvolání procesu přeměny somatických buněk na buňky kmenové", což je technologie, kterou má patentovanou Dr. Xu. Díky tomu tak došlo ke vzniku značných škod na pověsti Dr. Xu a jeho firmy. Dr. Xu tvrdí, že Dr. Yamanaka klamavým způsobem přesvědčil řadu špičkových odborníků k výzkumu a zkoumání v oblasti přírodních věd. Dr. Xu si myslí, že Dr. Yamanaka však tyto profesionály svedl špatným směrem. Dr. Xu je například přesvědčen, že vláda USA byla uvedena v omyl na základě nadnesené popularity kolem Dr. Yamanaky, což vedlo k tomu, že v roce 2008 bylo, na základě prohlášení Dr. Yamanaky, v projevu ke státům unie zmíněno, že jednou z výzkumných priorit je přeprogramovat dospělé buňky kůže tak, aby se chovaly jako embryonální kmenové buňky. Dr. Xu si myslí, že do této falešné vědy byly zbytečně investovány stovky miliónů dolarů daňových poplatníků .

Nobelův výbor udělil Dr. Yamanakovi Nobelovu cenu za fyziologii a medicínu pro rok 2012, jako uznání za uměle vytvořené lidské buňky se schopností regenerace. S ohledem na očekávané důsledky, které mohou vést k ohrožení lidských životů, se Dr. Xu snaží zastavit toto klamání právní cestou.

Dr. Yamanaka označil své buňky, uměle vytvořené na základě přenosu onkogenů, jako "vyvolání procesu přeměny tělesných buněk na pluripotentní kmenové buňky". Nazval svou studii umělého vytváření kmenových buněk přenosem genů jménem patentované technologie žalobce a zkráceně jí označil jako iPSC, což bylo rychle uznáno a následováno skupinou prestižních vědeckých pracovníků, kteří se domnívali, že tím bude vyřešena etická otázka studia přenosu embryonálních kmenových buněk.

Tato terminologie používaná Dr. Yamanakou je jádrem patentů Dr. Xu, včetně patentu USA číslo 6991813 a Dr. Xu tvrdí, že studie Dr. Yamanaky v podstatě nemá vůbec nic společného s kmenovými buňkami. Ve svém článku, vydaném v časopise Cell Stem Cell v roce 2012, Dr. Yamanaka připustil, že se mu indukcí tělesných buněk nepodařilo vytvořit pravou přirozenou pluripotentní buňku. Podle Dr. Xu je proto důležité položit si otázku, proč tak směšný vědecký podvod hýbe v několika posledních letech celým světem.

Vyvolání přeměny lidských tělesných buněk na pluripotentní kmenové buňky je hlavním obsahem patentované vědecké technologie Dr. Xu pro "regeneraci poškozených orgánů" a tuto přeměnu se podařilo vyvolat v řadě klinických aplikací. Nicméně této technologii, která umožňuje "regeneraci poškozených orgánů", bylo zabráněno v tom, aby mohla být ku prospěchu veřejnosti v důsledku vědeckého podvodu Dr. Yamanaka. Díky tomu desítky tisíc pacientů nemají přístup k inovativním vědeckým metodám a technologii na přípravu léčiv.

Výzkumná orientace na "vytvoření léčiv s potenciálem regenerovat poškozené orgány" byla označena jako jedna z hlavních priorit USA a i prezident Obama ve svém projevu k unii v roce 2013 uvedl, že :"Pokud nyní chceme vytvářet nejlepší produkty, musíme také investovat do nejlepších nápadů. Každý dolar investovaný do výzkumu mapy lidského genomu, se nám vrátil v podobě 140 dolarů přínosu pro naší ekonomiku. Dnes naši vědci mapují lidský mozek, aby našli odpověď na Alzheimerovu chorobu. Vytváříme léčiva na regeneraci poškozených orgánů a nové materiály, které nám umožní vyrábět 10 x výkonnější zdroje napájení než dnes. Nyní je čas na investice do vytváření pracovních míst v oblasti vědy a inovace. Nyní je čas k tomu, abychom dosáhli dosud nevídané úrovně vědy a výzkumu. Musíme tyto investice zrealizovat."

Dr. Xu je vděčný za uznání, které důležitému oboru regenerace orgánů Obamova vláda vyjádřila a věří, že tento způsob uvažování přinese prospěch jak Američanům, tak lidem na celém světě.

Žalobce je v Kalifornii zastupován firmou Ardent Law Group.

Zdroj: Mebo International; Ardent Law Group, v ČR zveřejnil PROTEX