Magazín Elita

IBRS: NÁKUPY ČECHŮ V ZAHRANIČÍ

IBRS: NÁKUPY ČECHŮ V ZAHRANIČÍ

Praha 5. března (PROTEXT) - Zahraniční nákupy jsou stále atraktivním lákadlem pro mnoho Čechů. Až 28 % z nich jezdí nakupovat do zahraničí. Vyplývá to z výzkumu, který realizovala v rámci pravidelného omnibusu IBRS OBSERVER v únoru agentura IBRS na reprezentativním vzorku 1000 respondentů z celé České republiky, vybíraných kvótní metodou.

Češi jezdí nakupovat průměrně třikrát za rok. Cílem českých spotřebitelů jsou především nákupy oděvů (77 %), potravin (59 %) a elektroniky (47 %). Nejvíce Čechů utratí za hranicemi do 5 tisíc korun (55 %), 32 % utratí do 10 tisíc korun a 13 % je ochotných ulehčit své peněžence až o několik desítek tisíc korun.

Zahraniční nákupy lákají o něco více muže (30 %) než ženy (27 %). Obecně také platí, že muži jsou ochotní za nákupy v zahraničí utrácet v cenovém rozmezí mezi 5 až 10 tisíci korunami (36 %), stejnou částku ale utratí jen 27 % žen. Doménou žen jsou především nákupy oděvů (80 %) a potravin (63 %). Oděvy lákají především ženy mladšího věku do 29 let (více než 80 %).

IBRS působí na českém trhu od roku 1994 a svým klientům z různých oblastí poskytuje plný servis v oblasti marketingového výzkumu.

Prostřednictvím svých zástupců je členem ESOMAR. Dotazování probíhalo prostřednictvím tazatelské sítě IBRS osobními rozhovory face to face s přímým zápisem pořízených dat do notebooku (CAPI). Více na: http://www.ibrs.cz

Fotogalerie
1275 1276

Další články z rubriky

PREMIÉRA SE BLÍŽÍ, ALE NEÚPROSNÝ REŽISÉR STÁLE NĚCO VYLEPŠUJE

PREMIÉRA SE BLÍŽÍ, ALE NEÚPROSNÝ REŽISÉR STÁLE NĚCO VYLEPŠUJE

MUŽ ROKU MATYÁŠ HLOŽEK PŘEVZAL TOYOTU, KOHO V NÍ BUDE VOZIT, KDYŽ JE BEZ PŘÍTELKYNĚ…

MUŽ ROKU MATYÁŠ HLOŽEK PŘEVZAL TOYOTU, KOHO V NÍ BUDE VOZIT, KDYŽ JE BEZ PŘÍTELKYNĚ…

NEJSKVĚLEJŠÍ DEN PRO MILOVNÍKY PSŮ BYL V LUŽINÁCH

NEJSKVĚLEJŠÍ DEN PRO MILOVNÍKY PSŮ BYL V LUŽINÁCH

OPRAVDU SE ODEHRÁL ÚNOS MÍŠI DOLINOVÉ ZA BÍLÉHO DNE?

OPRAVDU SE ODEHRÁL ÚNOS MÍŠI DOLINOVÉ ZA BÍLÉHO DNE?

MODEL JAN HAVLOVIC SE CHYSTÁ DO CHOMOUTU

MODEL JAN HAVLOVIC SE CHYSTÁ DO CHOMOUTU